Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

2023’ün ilk çeyreğinde en çok telefon satan marka ve onu takip edenler belli oldu

23.04.2023
27
A+
A-

Telefon sevkiyatları düşerken Samsung liderliği Apple’dan geri almayı başardı. Xiaomi, OPPO ve vivo arasındaki kıyasıya mücadele de sürüyor.

2023’ün ilk çeyreğinde en çok telefon satan marka ve onu takip edenler belli oldu

Küresel akıllı telefon pazarı üst üste 5’inci çeyrekte de sevkiyat noktasında düşüş yaşamaya devam ediyor. Ancak sektör gözlemcileri pazarın istikrar belirtileri gösterdiğini söylüyor. Tüm bunların ortasında Samsung, 2023’ün 1’inci çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre toparlanma yaşayan tek akıllı telefon satıcısı olurken, Apple da yükseliş gören markalardan biri.

Ancak Samsung için bu kötünün iyisi senaryosu. Zira şirketin aldığı sonuç, 2022 yılının ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında, küresel akıllı telefon sevkiyat payının yüzde 24’ten yüzde 22’ye düştüğünü, buna karşılık Apple’ın payının yıllık bazda yüzde 18’den yüzde 21’e yükseldiğini görüyoruz. Xiaomi’nin payı da yüzde 13’ten yüzde 11‘e düşmüş durumda.

2022 1. çeyrek pazar payı

2023 1. çeyrek pazar payı

Samsung

%24

%22

Apple

%18

%21

Xiaomi

%13

%11

OPPO

%9

%10

vivo

%8

%8

Others

%28%

%28

Sıralamada OPPO ve vivo da kendin önemli bir yer ediniyor. Asya Pasifik bölgesinde ve kendi iç pazarlarında konumlarını güçlendiren OPPO ve vivo, pazar payının sırasıyla yüzde 10 ve yüzde 8’ini oluşturuyor. Samsung ve Xiaomi’nin pay kaybederken, vivo’nun global pazarda satış oranıyla stabil kalmayı başarması Çin’li şirket için sevindirici bir haber.

ETİKETLER:
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.