Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Sıfır araç bulunurluğu için kötü haber: Bu yılki üretim kaybı 7,7 milyon adedi bulabilir

18.10.2021
48
A+
A-

Zaman geçtikçe çip krizinin küresel otomotiv endüstrisinde yarattığı tahribat daha net ortaya çıkıyor. Danışmanlık firması AlixPartners’a …

Sıfır araç bulunurluğu için kötü haber: Bu yılki üretim kaybı 7,7 milyon adedi bulabilir

Zaman geçtikçe çip krizinin küresel otomotiv endüstrisinde yarattığı tahribat daha net ortaya çıkıyor. Danışmanlık firması AlixPartners’a göre zarar beklentilerin çok üzerinde.

Şirketin mayıs ayındaki tahminlerinde çip krizi nedeniyle otomotiv sektöründe bul yıl 3,9 milyon araçlık üretim kaybının olması bekleniyordu. Zaman ilerledikçe tahminler değişti ve şirketten dün yapılan açıklamada bu yılki üretim kaybının 7,7 milyon adet olmasının beklendiği ifade edildi.

Aynı şekilde şirket, mayıs ayındaki tahminlerinde yarı iletken tedariğindeki sıkıntıların otomotiv sektöründe 110 milyar dolar gelir kaybına yol açacağını ön görmüştü. Yapılan açıklamada şirketin yeni tahminine göre gelir kaybının 210 milyar doları bulacağı belirtildi.

AlixPartners’ın Otomotiv ve Endüstriyel Uygulamalar Küresel Eş Lideri Mark Wakefield, çip krizinin şimdiye kadar azalmasının beklendiğini ancak Malezya’daki yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı uygulanan karantina önlemleri ile diğer yerlerde devam eden sıkıntıların işleri daha da kötüleştirdiğini ifade etti.

Çip sıkıntısının sektörün karşı karşıya olduğu çok sayıdaki aksaklıktan sadece biri olduğuna işaret eden Wakefield, “Otomobil üreticileri ve tedarikçiler için şu anda hataya yer yok. Her alternatifi hesaplamaları ve yalnızca en iyi seçenekleri uyguladıklarından emin olmaları gerekir.” değerlendirmesinde bulundu.

Kısa süre önce Toyota, tedarik zincirindeki sıkıntılar nedeniyle Japonya’daki 27 üretim bandını durduracağını açıklamıştı. Ayrıca çip krizi nedeniyle Volkswagen gibi bazı üreticiler multimedya sistemi bulunmayan otomobiller satmaya başladı. Uzmanlara göre krizin etkileri 2023’e kadar hissedilecek.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.