Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Reklam yaptığını söylemeyen sosyal medya fenomenine rekor ceza

07.02.2022
44
A+
A-

Reklam Kurulu tarafından verilen yeni bir ceza, sosyal medya fenomeninin reklam yaptığını açıkça belirtmemesinden kaynaklanıyor. Örtülü reklam …

Reklam yaptığını söylemeyen sosyal medya fenomenine rekor ceza

Reklam Kurulu tarafından verilen yeni bir ceza, sosyal medya fenomeninin reklam yaptığını açıkça belirtmemesinden kaynaklanıyor. Örtülü reklam yaptığı gerekçesiyle 114 bin liralık bir cezayla karşılaşan fenomen ismin, tüketicileri yanlış yönlendirdiği belirtildi.

Adı açıklanmayan sosyal medya fenomeninin, “ürün tanıtımı” gibi bir açıklama yapmadan, kişisel tavsiye gibi gösterdiği bir ürün yüzünden rekor cezayla karşı karşıya kaldı. Reklam Kurulu’nun örtülü reklam olarak adlandırdığı bu durum, 114 bin lira para cezasıyla sonuçlandı.

Sosyal medya fenomenine örtülü reklam için 114 bin lira ceza

Bildiğiniz üzere sosyal medya fenomenleri, yaptıkları reklamlar ve iş birlikleri sayesinde takipçileri üzerinden gelir elde ediyor. Nispeten yeni olan bu gelir yöntemi, herhangi bir düzenlemeye tabi tutulmuyordu, ancak bu durum Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasıyla değişti.

Bakanlık, Tüketicim Korunması Hakkında Kanun’a dayanarak yeni bir kılavuz hazırlamış ve sosyal medyada reklam yapan ve yaptıran kişilerin bu kılavuza uymak zorunda olduğunu belirtmişti. Sosyal medya fenomeninin yaptığı tanıtımlı paylaşımlar Reklam Kurulu tarafından gizli reklam sayıldı ve bu sebeple fenomene 114 bin lira para cezası kesildi.

Konuyla ilgili olarak TRT Haber’e konuşan Bilişim Hukuku Uzmanı Sertel Şıracı, Bakanlık’ın bu kılavuzu geçtiğimiz yıl yayınladığını ve sosyal medya üzerindeki kullanıcıları aldatıcı bilgiden korumak istediğini dile getirdi.

Sertel Şıracı’ya göre sosyal medya fenomenlerinin bu cezaya dikkat etmesi ve bunu uyarı olarak alması gerekiyor. “Aslına bakarsak verilen cezada her ne kadar rakam olarak bize yüksek gelse de verebileceği minimum cezayı da vermiş durumda.” dedi.

“Influencerlara yatırılacak olan ödemelerin bir banka hesabına yatırılması ve buradan da vergi kesintisinin otomatik yapılmasıyla ilgili bir düzenleme var. Sonuçta bir tüketiciye yönelik bir tanıtıcı reklam yapıyorsanız bunun reklam olduğunu mesajını vermeniz gerekiyor.”

Sosyal medya fenomenine kesilen cezayla ilgili görüşlerinizi yorumlar kısmında ve SDN Forum‘da bizimle paylaşabilirsiniz.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.