Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Apple’ın gizlilik kararı teknoloji dünyasını salladı

11.02.2022
47
A+
A-

Geçtiğimiz yıl yazılım tarafında sıkı bir kullanıcı gizliliği sözleşmesi uygulayan ve kullanıcılara büyük bir kontrol imkânı veren Apple …

Apple’ın gizlilik kararı teknoloji dünyasını salladı

Geçtiğimiz yıl yazılım tarafında sıkı bir kullanıcı gizliliği sözleşmesi uygulayan ve kullanıcılara büyük bir kontrol imkânı veren Apple teknoloji dünyasını adeta yerinden oynattı.

300 milyar dolar zarar var

Bilindiği üzere iOS 14 ile birlikte reklam verenlerin kullanıcı verilerine erişmesi sıkı takibe bağlandı. IDFA bileşeni anonim olarak kullanıcıların uygulamadaki davranışlarını takip ederek reklam verenlere sunuyor. Yani uygulamalar gelişi güzel kullanıcı verilerine erişemiyor.

iOS 14 gizlilik kuralları için reklam verenler bir araya geliyor

11 ay önce eklendi

Diğer taraftan reklam amacıyla kullanıcı verilerine erişirken izin talep etmek gerekiyor. Böylece kullanıcı ekrana gelen uyarı penceresinde uygulamanın ne amaçla verilerine erişebildiğini görüyor.

Teknoloji devlerinin reklam politikası kullanıcı verilerinin detayına dayanıyor. Detayı ne kadar kapatırsanız reklamlar odaktan o kadar uzaklaşıyor. Haliyle reklam verenler de odaksız reklamlara çok para vermek istemiyor.

Daha ilk günden Facebook gibi reklamdan gelir elde eden platformlar eleştiri yağmuruna başlamıştı. Bugün ne kadar haklı oldukları ortaya çıktı. Sadece 4 büyük teknoloji firmasının gizlilik kısıtlamaları nedeniyle borsada 278 milyar dolar kaybettiği ifade ediliyor.

Dev bir ekosistemin reklamverenlere kapılarını kapatması ile birlikte reklam gelirleri de düşmeye başladı. Facebook geçen yıl reklam gelirlerinde 10 milyon dolar azalma yaşadı ve sebebi de kullanıcı verilerinin kısıtlanması. Önümüzdeki dönemde de bu artık kalıcı bir şekilde devam edecek. Bu bakımdan borsada teknoloji devlerinin hisseleri sarsılmaya başladı. Bilançolar sonrasında Meta yüzde 22, Snap yüzde 18, Twitter yüzde 8, Pinterest yüzde 11 kayıplar yaşadı.

  • Anasayfa
  • Apple
  • iOS Haberleri
  • iOS 14 gizlilik sözleşmesi sektörü değiştirdi

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.