Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

ABD donanması güneş enerjili bir uçak üzerinde çalışıyor

05.08.2021
50
A+
A-

4 Ağustos’ta News Scientist’in bildirdiği bir haberde ABD donanmasının yeni bir uçak üzerinde çalıştığı belirtildi. Uçağın, kanatlarında bulunan …

ABD donanması güneş enerjili bir uçak üzerinde çalışıyor

4 Ağustos’ta News Scientist’in bildirdiği bir haberde ABD donanmasının yeni bir uçak üzerinde çalıştığı belirtildi. Uçağın, kanatlarında bulunan devasa güneş panelleri sayesinde tek seferde 90 gün boyunca mürettebatsız bir şekilde havada kalabileceği ifade edildi.

“Dönüm noktası”

Skydweller olarak adlandırılan ve ABD-İspanyol havacılık şirketi Skydweller Aero tarafından geliştirilen uçak, gemilere aylarca eşlik edebilir ve denizlerin sürekli olarak izlenmesine olanak sağlayabilir. Uzmanlara göre bu çalışma, yenilenebilir enerjiyle çalışan uçaklar için bir dönüm noktası olabilir.

Uçak, 2015 ve 2016’da dünyanın dört bir yanında uçan ve mürettebatlı bir güneş uçağı olan Solar Impulse 2’yi temel alıyor. Skydweller, 71 metre kanat açıklığına sahip ve 2 kilowatt’a kadar güç üreten 269 metrekare fotovoltaik hücrelerle kaplandı. Aviation Today’e göre de uçak, 362 kilograma kadar radar ve kamera ekipmanı tutabilir.

Skydweller Aero CEO’su Robert Miller verdiği demeçte, “Şu anda otonom uçuşu, ardından otonom kalkışı, daha sonra otonom inişi ve en son da ilk tamamen otonom uçuşunu test etme planımızı takip ediyoruz. Bütün bunlardan sonra da 90 gün dayanıklılık testini yapacağız” ifadelerini kullandı.

Şirket ayrıca, performansı artırmak ve kötü hava koşullarında kullanılması için uçağa hidrojen yakıt hücreleri takmayı planlıyor.

ETİKETLER:
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.