Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Apple, iOS 15 ile sistem uygulamaları için reklam izni isteyecek!

06.09.2021
35
A+
A-

Yakın tarihli bir rapora göre Apple, iOS 15 kullanıcılarından sistem uygulamalarında kişiselleştirilmiş reklamlar için bir izin seçeneği …

Apple, iOS 15 ile sistem uygulamaları için reklam izni isteyecek!

Yakın tarihli bir rapora göre Apple, iOS 15 kullanıcılarından sistem uygulamalarında kişiselleştirilmiş reklamlar için bir izin seçeneği sunacak. Şirketin ‘kişiselleştirilmiş reklamcılık‘ adı altında gerçekleştirdiği işlem, uygulamada görünen reklamların hisse sahiplerini bildirmek için App Store satın alma geçmişini ve diğer çeşitli istatistiksel verileri kullanıyor.

Kişiselleştirilmiş reklam seçeneği doğrudan sunulmasa da cihazlarda yer alıyor

iOS 15 öncesinde kişiselleştirilmiş reklam seçenekleri kullanıcılara doğrudan sunulmuyordu. Ancak yine de bu seçenek her zaman sistemde vardı. Genellikle cihazların AyarlarGizlilikApple Reklamları kısmında yer alıyor. Ayrıca bu seçenek tüm kullanıcılarda açık olarak işaretli geliyor.

Apple, iOS 15 ile resmi uygulamaya ilk kez başlatıyor. Bu seçenekle birlikte kullanıcılar kişisel reklamların açılıp açılmayacağına karar verebilir. Böylece bu özelliği kapatmak için cihazın her tarafını kurcalamanıza pek gerek kalmıyor. Yine de bunun nasıl çalıştığı konusunda bilgi sahibi olmak bir o kadar önemli. Çünkü kullanıcılar açısından zararlı görünüyor.

Seçeneği kapatırsanız önünüze alakasız reklamlar çıkabilir

Kişiselleştirilmiş reklamları kapatırsanız alacağınız reklamlar azalmıyor. Ancak sizin ilgilendiğiniz kategorilerle alaka düzeyi etkileniyor. Bunun nedeni ise Apple‘ın son zamanlarda nelere göz gezdirdiğinizi bilemeyecek olmasından kaynaklanıyor. Böylece cihazınıza rastgele reklamlar gelecek. Bu da birçok kullanıcı için can sıkıcı bir hale dönüşebilir.

Apple‘ın yaptığı bu değişikliğin antitröst incelemesinden kaçınmak için olduğu düşünülüyor. Daha önce de uygulama izleme konusunda şeffaflık sağlanarak üçüncü taraf reklamları kısıtlanmıştı. Ancak kendi birinci taraf reklamları konusunda herhangi bir kısıtlama uygulamadı.

Sizler Apple‘ın kişiselleştirilmiş reklamlar seçeneği konusunda ne düşünüyorsunuz? Sizce mantıklı bir hamle miydi? Özelliği açık tutma ya da kapatma konusunda görüşleriniz neler? Fikirlerinizi yorumlar bölümünden bizlere aktarmayı ihmal etmeyin.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.