Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Apple uygulama şeffaflığı oranları Türkiye’de biraz düşük

29.04.2022
34
A+
A-

Apple’ın uygulamalarda kişisel verilerin izlenmesini onaya tabi hale getirdiği Uygulama İzleme Şeffaflığı – ATT çerçevesi bir yılı geride …

Apple uygulama şeffaflığı oranları Türkiye’de biraz düşük

Apple’ın uygulamalarda kişisel verilerin izlenmesini onaya tabi hale getirdiği Uygulama İzleme Şeffaflığı – ATT çerçevesi bir yılı geride bıraktı. Global benimsenme oranları ve ülkemizdeki benimsenme oranları bir rapor halinde yayınlandı. 

Apple ATT raporları

AppsFlyer tarafından yapılan araştırmaya göre ATT protokolü bugüne kadar uygulamaların yüzde 80’ine ulaşmış durumda. Yeni uygulamalarda ve güncellemelerde şart koşulduğu için mevcut uygulamaların geçişi biraz zaman alıyor. 

Apple ilk çeyrek satışları nasıl?

3 sa. önce eklendi

Kullanıcılara veri kullanımı öncesinde onay penceresi gösteren ATT protokolünün global çapta benimsenme oranı yüzde 46 seviyesinde çıktı. Türk tüketicilerin katılım oranı (onay verme) ise uygulamalarda yüzde 40, oyunlarda yüzde 41 oldu. 

Gelişmiş piyasalarda kullanıcılar veri gizliliği konusunda daha hassas olduğu için, gelişmekte olan ülkelerdeki onay seviyesi %30 daha yüksek fakat, Fransa bunun bir istisnasını teşkil ediyor.  Fransa’da hem oyun uygulamaları hem de oyun dışı uygulamalardaki onay oranı, diğer Batı Avrupa ülkelerindekinden %35 daha yüksek.

ATT’nin ilk başlatmada ve iki saat sonrasındaki gösterimleri arasında IDFA (Reklamverenler İçin Tanımlayıcı) oranında ortalama %30 düşüş gözlemlendi. ATT isteminin ne zaman gösterileceğini uygulamalar kontrol. Rapor açıkça gösteriyor ki kullanıcıların uygulamayı ilk başlattığında gösterilen bildirime onay verme olasılığı, ilk başlatma sonrasında gösterilen diğer uygulama içi bildirimlere göre çok daha yüksek.

Mobil reklamcılar hatırlanacağı üzere gizlilik protokollerinden etkilenmiş ve sosyal medya platformlarının gelirlerinde önemli düşüşler olmuştu. Bununla birlikte mobil pazarlamacıların veriye dayalı iş birliği ve gizliliğe uygun stratejiler geliştirdiği belirtiliyor. 2021’in 3. çeyreğindeki ilk düşüşün ardından, iOS bütçeleri medya maliyetindeki yükseliş nedeniyle geçtiğimiz altı ayda %65 arttı. Bununla birlikte, bütçe geçen yılın aynı dönemine kıyasla %9 daha düşük kaldı.
 

  • Anasayfa
  • Apple
  • iOS Haberleri
  • Apple uygulama izleme şeffaflığı bir yılını doldurdu

ETİKETLER: , , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.