Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Çanlar Tesla için çalıyor: Mercedes’ten kritik otopilot kararı

19.04.2022
35
A+
A-

Otomobil üreticileri yıllardır otonom sürüş yeteneklerini, aracın şeritte kalma, şerit değiştirme ve diğer araçların arkasında mesafeyi koruma …

Çanlar Tesla için çalıyor: Mercedes’ten kritik otopilot kararı

Otomobil üreticileri yıllardır otonom sürüş yeteneklerini, aracın şeritte kalma, şerit değiştirme ve diğer araçların arkasında mesafeyi koruma gibi işlevler üzerinden test ediyor. Otonom teknolojisindeki hızlı ilerleyişe rağmen, sürücü desteği her zaman önemli bir uyarıydı. Ancak Mercedes kritik eşiği aştı.

Aralık ayında Mercedes-Benz, uluslararası Seviye 3 otonom sürüş sistemi onayı alan ilk otomotiv şirketi olduğunu duyurdu. Araba, Drive Pilot adlı bir sisteme sahip S-Class sedandı ve başlangıçta sadece Almanya’da satılması onaylandı. Ancak Mercedes artık ABD pazarına da Seviye 3 destekli araçlarını satmaya başlayacak.

Mercedes Drive Pilot ABD’ye gidiyor

Otomotiv Mühendisleri Topluluğu (SAE) tarafından belirlendiği üzere otonom sürüş için beş farklı seviye bulunuyor. Mercedes’in Seviye 3 sürüş otomasyonuna sahip olması ise aracın yapay zeka tarafından kontrol edildiği ve sürücünün o esnada aracı kullanmadığı anlamına geliyor.

Mercedes’in otonom hizmetini ABD’ye götürmesi, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) dahil olmak üzere ABD kurumlarıyla ilişkisi kötü olan Tesla’nın başına bela olabilir. Tesla’nın Otopilot’u şu anda soruşturma altında ve ayrıca Tam Kendi Kendine Sürüş (FSD) sisteminin güvenliği konusundaki endişeler de devam ediyor.

Tesla’nın her iki sistemi Seviye 2 otonom sürüş sistemi olarak derecelendirildi, yani sürücünün ellerini her zaman direksiyonda tutması ve gerekirse kontrolü anında almaya hazır olması gerekiyor. Mercedes ABD’de -muhtemelen ilk olarak California ve Nevada- Seviye 3 sistemini piyasaya sürdüğünde, Drive Pilot devredeyken meydana gelen kazaların tüm sorumluluğunu üstlenecek.

Ancak Mercedes’in bu sorumluluğu kabul etmesi, Drive Pilot’un çok kısıtlı şartlarla sunulmasına yol açıyor: Yalnızca Mercedes tarafından haritalanmış belirli otoyollarda, 64km/saat altındaki hızlarda ve günün belirli saatlerinde kullanılabilecek. Koşullar bölgeye göre değişken olacak ve sistem düzgün çalışmazsa 10 saniyelik uyarı verecek.

Mercedes, Seviye 3 onayı arayan tek otomobil üreticisi değildi. Örneğin Volvo, bu yıl Ride Pilot adlı kendi sistemini test etmeye başlayacak.

Peki ya siz Mercedes Drive Pilot ve Tesla arasında yaşanacak rekabet hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından ya da SDN Forum‘da bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.