Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Dalgaların Üzerinde Uçmaya Hazır: Elektrikli Tekne Candela C8…

04.04.2022
32
A+
A-

İsveçli Candela şirketi, lüks eğlence tekneleri dünyasını tamamen baştan tasarlamak istiyor. Fosil atığın olmadığı, motorların gürültüsüz …

Dalgaların Üzerinde Uçmaya Hazır: Elektrikli Tekne Candela C8…

İsveçli Candela şirketi, lüks eğlence tekneleri dünyasını tamamen baştan tasarlamak istiyor. Fosil atığın olmadığı, motorların gürültüsüz çalıştığı ve dalgalardan etkilenmeyen tekneler tasarlamak isteyen Candela, C8 adını verdiği yeni modelini de buna istinaden tanıttı.

Candela C8 eğlence teknesi, James Bond filmlerinde görebileceğiniz teknelere büyük benzerlik gösteriyor. Suyun üzerinde adeta süzülerek ilerleyen Candela C8, böylece günümüz teknelerine kıyasla büyük bir aşama kaydederken, aynı zamanda hız açısından da büyük bir gelişme gösteriyor.

Candela İletişim müdürü Mikael Mahlberg yaptığı açıklamada, “Geleneksel sürat tekneleri aslında gezegendeki en enerji verimli olmayan araçlardan bazıları” derken, “Geleneksel bir sürat teknesi, standart bir aile arabasına göre kilometre başına 15 kat daha fazla yakıt kullanıyor, diye de ekliyor.

Candela C8 videosunu hemen yukarıdan izleyebilirsiniz.

Şirket bundan yola çıkarak Candela C8’i tamamen elektrikli tasarlamış. Ancak bir sürat teknesini tamamen elektrikle çalışacak şekilde tasarlamak, fosil yakıt kullanımı sorununu çözebilirken, yine de temel fizik sorunlarından birinin çözümü değil.

Gövdenin suda sürüklenmesi büyük miktarda sürtünme kuvveti yaratıyor ve bu da bir elektrikli teknenin çalışması için çok fazla güce ihtiyaç olacağı anlamına geliyor. Bunun için Candela, elektrikli teknesine bir hidrofil eklemiş.

Hidrofil, uçağın kanatlarıyla aynı çalışma prensibine sahip olurken, aradaki tek fark havayı suyla değiştirmesi. Candela C8’deki hidrofilin üzerinden gelen su, tekneyi yukarı ve sudan dışarı doğru çıkartarak, sürtünmeyi yüzde 80 oranında azaltıyor ve bunun neticesinde de enerji tüketimi olumsuz etkilenmemiş oluyor. Bununla beraber Candela C8, 2 saatlik tam kapasitelik şarjdan sonra, tüm San Francisco Körfezi‘ni baştan başa turlayabilir hale gelmiş durumda.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.