Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

DİHA’larda kullanılacak yerli motor TEKNOFEST 2021’de sergilendi

18.10.2021
38
A+
A-

Bayraktar TB2, Aksungur İHA gibi büyük insansız hava araçları pistlerden kalkıp iniş yapıyor. Dikey iniş kalkış özellikli İHA’lar ise tıpkı …

DİHA’larda kullanılacak yerli motor TEKNOFEST 2021’de sergilendi

Bayraktar TB2, Aksungur İHA gibi büyük insansız hava araçları pistlerden kalkıp iniş yapıyor. Dikey iniş kalkış özellikli İHA’lar ise tıpkı drone’lar gibi piste ihtiyaç duymayan her yerden iniş kalkış yapabiliyor. Bu doğrultuda DİHA adı verilen Dikey İniş Kalkışlı İnsansız Hava Araçları geliştiriliyor. Erin Motor, DİHA’larda kullanılacak yerli motor geliştirdi. Geliştirilen motorlar TEKNOFEST 2021’de sergileniyor.

Erin Motor, DİHA’ların kalkışında kullanılmak için Baykuş isminde 2 farklı motor geliştirdi. Küçük olan motor 6 beygir, diğeri 12 beygir güç üretiyor. Motorlar yüzde 90 yerliliğe sahip. Önümüzdeki yüzde 100 yerliliğe ulaşılması hedefleniyor. Baykuş, Bayraktar DİHA’da kullanıldı ve test uçuşu yaptı. Bayraktar DİHA’nın 2022’de seri üretime girmesi planlanıyor.

Geliştirilen motorlar hakkında bilgi veren Erin Motor Genel Müdürü Ersin Şahin şunları söyledi:

“Bu dikey kalkıştan dolayı uçaklar bu kalkış anında çok enerji istiyor. Burada en önemli konu düşük ağırlıkla yüksek güç elde etmek. 12 beygir de genelde küçük İHA’lara yetiyor. Biz de onlara yönelik bir ürün yaptık. İnşallah daha büyük motorlar da gelecek. Her iki motor da 5 metre kanat açıklığındaki bir İHA’yı uçabiliyor ama kamera gibi yükler artıkça 12 beygirlik motor gerekiyor, daha küçüklerde 6 beygirlik kullanılıyor.”

6 ve 12 beygir gücündeki motorların DİHA’lar için yeterli olduğunu belirten Şahin, “DİHA daha çok gözetleme amaçlı kullanılıyor. Bu motorun gücü ona yetiyor. Genel olarak motorun iki çeşidi var, biri elektronik kontrollü biri ise karbüratörlü. İhtiyaca göre kullanılıyor. Bir tanesinin kontrol ünitesi ile daha hassas kontrol mümkün oluyor ve elektronik olarak alternatörle başlatılıyor, diğeri elle pervaneden başlatılıyor.” dedi.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.