Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Dijital markalaşma nedir?

06.02.2022
41
A+
A-

Geçtiğimiz günlerde Bütünleşik Pazarlama ve İş – Ekonomi Mecrası Branding Türkiye’nin Instagram, Linkedin ve SlideShare sayfalarında …

Dijital markalaşma nedir?

Geçtiğimiz günlerde Bütünleşik Pazarlama ve İş – Ekonomi Mecrası Branding Türkiye’nin Instagram, Linkedin ve SlideShare sayfalarında yayınlanmak üzere “10 Maddede Dijital Markalaşma” temalı bir içerik hazırlandı. Sosyal ağlara özel hazırlanan bu içerikte yeni nesil bir kavram olan dijital markalaşma ile ilgili merak edilenlere dair bir derleme yapıldı. Bu yazıda ise o içerikte yer alan bilgileri aktaracağız.

10 Maddede Dijital Markalaşma

“Mürsel Ferhat Sağlam tarafından kavramsallaştırılarak literatüre kazandırılan “Dijital Markalaşma” ile ilgili 10 detay!” manşetiyle yayınlanan içerikte bahsi geçen 10 detay şöyle;

  1. Dijital markalaşma; “dijital pazarlama ve marka yönetimi – iletişimi” kavramlarının içerisinde yer alan kavram, süreç ya da uzmanlıkların bütünleşik biçimde ve eşzamanlı olarak gerçekleştirilmesidir.
  2. Mürsel Ferhat Sağlam tarafından kavramsallaştırılarak literatüre kazandırılmıştır.
  3. Dijital markalaşma, bütünleşik pazarlamanın bir sonucu olduğu kadar aynı zamanda da bütünleşik pazarlamanın bir öğesidir.
  4. Kavrama dair ilk kitap Dikeyeksen Yayıncılık ile Branding Türkiye Yayınları ortak yayını olarak Dijital Markalaşma adıyla yayınlanmıştır.
  5. Kavramın kurumsal uygulanabilirliği için işletmelerde departman dönüşümü şarttır. Bu bağlamda oluşturulan “Dijital Markalaşma Departmanı” ise “Kurumsal İletişim” ve “Dijital Pazarlama” olmak üzere iki alt departmandan meydana gelmelidir.
  6. Dijital Pazarlama ve Marka Yönetimi – İletişimi odağında hizmet veren ajanslar “Dijital Markalaşma Ajansı” kategorisinde konumlanırlar.
  7. Dijitalleşme üretim ve pazarlama olmak üzere iki temel misyon çerçevesinde değerlendirilse de “Dijital Markalaşma”, meselenin üretim (fabrikasyon) kısmında değil, kitleye temas etme yani bütünleşik pazarlama kısmıyla ilgilidir
  8. Dijital markalaşma terminolojik olarak süreci, devamlılığı, işleyişi temsil eder.
  9. Dijital markalaşmanın kavramsallaşmasında yararlanılan yeni nesil stratejik planlama modeli “3F Fenomeni”dir.
  10. Kavramın akademik sürdürülebilirliği için Branding Türkiye’nin bünyesindeki sektör profesyonelleri ve akademisyenlerden oluşan bir kurul tarafından hazırlanan “Dijital Markalaşma Eğitimi I DME”, dijital pazarlama ve marka yönetimi – iletişimi odağında 28 ana disiplinden oluşmaktadır. 500 saatlik bu eğitimi başarıyla tamamlayan ve programdan mezun olan kişilerse “Dijital Markalaşma Uzmanı” olarak anılmaktadır.
  • Anasayfa
  • Internet
  • Diğer Haberleri
  • Dijital markalaşma nedir?

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.