Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Elektrikli araçlar için kurulacak şarj ağında yeni gelişme

21.01.2022
48
A+
A-

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), son dönemde ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan elektrikli araçlar için Şarj Hizmeti Yönetmelik …

Elektrikli araçlar için kurulacak şarj ağında yeni gelişme

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), son dönemde ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan elektrikli araçlar için Şarj Hizmeti Yönetmelik Taslağı’nı 4 Şubat tarihine kadar görüşe açtı. İşte ayrıntılar…

En az 50 şarj istasyonu olan işletme lisans alabilecek

Elektrikli araçların gün geçtikçe popüler hale gelmesi ve içten yanmalı motorlara sahip otomobillerin yerini almasının ardından ülkemizde de konu ile ilgili gerekli adımlar atılmaya başlandı. Bu doğrultuda EPDK, Şarj Hizmeti Yönetmelik Taslağı’nı 4 Şubat’a kadar kamuoyunun görüşüne açtı.

Taslağa göre en az 50 şarj istasyonu olan işletmelerin lisans alması planlanıyor. Elektrikli araç kullanıcıları, EPDK tarafından geliştirilen mobil uygulama üzerinden şarj ağı işletmeci lisansı sahiplerini görerek hizmet alabilecek. Öte yandan aynı uygulama üzerinden fiyat bilgisi de sunulacak.

Şarj ağı işletmecisi, lisansının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde en az elli adet şarj ünitesinden oluşacak şekilde şarj ağını oluşturacak. Şarj ağında yer alan şarj ünitelerinin en az yüzde beşinin, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğu altında bulunan karayollarında yer alan şarj ünitelerinin ise en az yüzde yetmiş beşinin DC 50 kW ve üzeri güçteki şarj ünitesi niteliğinde olması şart koşulacak.

Söz konusu taslakta dikkat çeken bir diğer detay ise şarj ağı işletmecilerinin araç kullanıcılarıyla sadakat sözleşmesi yapabilmesi oldu. Bu doğrultuda şarj ağı işletmecisiyle sadakat sözleşmesi yapmak isteyen kullanıcı, ilgili şarj ağı işletmecisine yazılı veya şirketin kurumsal iletişim kanalları ya da e-Devlet aracılığıyla başvuruda bulunacak. Sadakat sözleşmesi yazılı veya mesafeli olarak yapılabilecek.

Sadakat sözleşmesi kapsamında harcanan enerji birimi bedeli üzerinden şarj hizmeti fiyatı belirlenecek. Ancak elektrikli araç sahibinden ilave ücret talep edilemeyecek.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce ilerleyen dönemlerde ülkemizde elektrikli otomobiller baskın hale gelir mi? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.