Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Facebook, içerik üreticileri için kesenin ağzını açtı!

21.11.2021
38
A+
A-

Sosyal medya platformu Facebook, Clubhouse rakibi Canlı Ses Odaları özelliğini kullanıma kısmen sundu. Haziran ayında ABD’de kullanıcılara …

Facebook, içerik üreticileri için kesenin ağzını açtı!

Sosyal medya platformu Facebook, Clubhouse rakibi Canlı Ses Odaları özelliğini kullanıma kısmen sundu. Haziran ayında ABD’de kullanıcılara açılan bu servis için şirket, kesenin ağzını açıyor. Son haberler, teknoloji şirketi Meta‘ya bağlı olan Facebook’un bu özelliğin kullanımını artırmak için ciddi paralar dağıttığını ortaya koydu.

Bununla birlikte, platformun ses odalarında sanatçı Miley Cyrus ve komedyen Sherry Cola gibi oldukça tanıdık yüzler de var. Ancak bu ünlülere bir ödeme yapılıp yapılmadığı konusunda halen bilgi yok.

Facebook, Canlı Ses Odaları için 50 bin dolar ödüyor

Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg, Temmuz ayında dikkat çeken bir açıklama yaptı. Zuckerberg, 2022’nin sonuna kadar içerik oluşturuculara 1 milyar dolar ödeyeceğine söz verdi. Görünüşe göre de şirket, bu sözü yerine getirmeye çalışıyor. Zira The Information, bu paranın bir kısmının nasıl harcandığını açıkladı.

Facebook, Canlı Ses Odaları için ciddi harcama yapıyor. Haber kaynağı, bu konu hakkında platformun anlaşmaya vardığı içerik üreticileri ile görüştüğünü açıkladı. Ardından, “Facebook, müzisyenlere ve diğer içerik oluşturuculara beş aylık canlı ses içeriği için oturum başına 10 bin ila 50 bin ABD doları arasında bir ücret ödemeyi teklif ediyor. Ayrıca konuklar için de yaklaşık 10 bin ABD doları ödeme yapmayı kabul ediyor.” denildi.

Sosyal medya platformu, içerik oluşturucuların en az 30 dakika uzunluğunda dört ila altı oturuma ev sahipliği yapmasını istiyor. Bu arada, söz konusu özellik Clubhouse’a rakip.

Bunun yanı sıra Meta aslında bu taktiği sahip olduğu diğer platformlarda da yapıyor. Örneğin, Instagram, TikTok’a rakip Reels özelliğini artırmak için içerik oluşturuculara 35 bin dolara kadar ödeme yapıyor. Ancak bu taktik diğer platformlarda da yaygın. Sadece Meta biraz daha yüksek ödemeyi gözden çıkardı.

ETİKETLER: , , , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.