Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Ford Otosan’ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı

09.11.2021
45
A+
A-

Ford Otosan, geliştirdiği yerli şanzımanı Eskişehir Fabrikası’nda düzenlenen törenle görücüye çıkardı. Ağır ticari araçlarda kullanılmak …

Ford Otosan’ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı

Ford Otosan, geliştirdiği yerli şanzımanı Eskişehir Fabrikası’nda düzenlenen törenle görücüye çıkardı. Ağır ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirilen şanzıman sayesinde Ford Otosan, motor, aks ve şanzıman üçlüsünü geliştiren ve üreten sayılı global kamyon üreticilerinden biri oldu.

Yerli Ecotorq şanzıman, 58 milyon euro yatıım ve TÜBİTAK’ın 13.5 milyon TL’lik Ar-Ge teşviki ile Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirildi. 5 yıldır üzerinde çalışılan şanzıman, 1 milyon kilometreyi aşkın yolda farklı koşullarda test edildi. Ford Otosan’ın, geliştirdiği şanzımanı diğer üreticilere tedarik etme ihtimali de bulunuyor.

Yapılan açıklamaya göre bu adımla birlikte Ford Trucks’ın Eskişehir’de ürettiği ağır ticari araçlardaki yerlilik oranı yüzde 74’ten yüzde 90’a çıkıyor. İlk etapta üretilen kamyonların yüzde 15’inde kullanılması planlanan yerli şanzımanın 2022 sonundan itibaren fabrikadan çıkan tüm kamyonlarda yerini alması hedefleniyor.

Ford Otosan’ın kamyonlarındaki şanzıman sistemleri bugüne kadar Alman ZF’ten ithal ediliyordu. Örneğin F-Max’te 12 ileri vitesli ZF otomatik şanzıman kullanılıyor. Markanın tüm 13 litrelik motorları ile uyumlu olduğu belirtilen yerli şanzımanın 16 ileri vitesli olması sayesinde yerini aldığı sisteme göre yakıt tüketimini azaltacağı ifade ediliyor. İlerleyen süreçte manuel versiyonların geliştirileceği de verilen bilgiler arasında.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.