Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

GeForce RTX 40 serisinde ışın izlemenin kullanım oranı belli oldu

12.04.2023
24
A+
A-

Nvidia, mevcut RTX 40 serisi güncel nesil ekran kartlarında DLSS 3 ve ışın izleme özelliğini tanıtımdan bu yana ön planda tutuyor. Bu özellikleri yeni oyunlara getirmeye devam eden firma, şimdi ise ışın izlemeyi aktifleştiren RTX 40 sahiplerine …

GeForce RTX 40 serisinde ışın izlemenin kullanım oranı belli oldu

Nvidia, mevcut RTX 40 serisi güncel nesil ekran kartlarında DLSS 3 ve ışın izleme özelliğini tanıtımdan bu yana ön planda tutuyor. Bu özellikleri yeni oyunlara getirmeye devam eden firma, şimdi ise ışın izlemeyi aktifleştiren RTX 40 sahiplerine dair istatistikleri paylaştı.

RTX 40 sahiplerinin çoğu ışın izlemeyi kullanıyor

Cyberpung 2077’nin merakla beklenen Ray Tracing: Overdrive modu piyasaya sürüldü. Bu mod ile birlikte oyuna tam ışın izleme olarak ifade edilen Path Tracing desteği getirildi. Bununla birlikte DLSS’e sahip oyun sayısı da 280’i geçmiş durumda. Dolayısıyla RTX 40 serisinin istatistikleri her geçen gün daha iddialı hale geliyor.

Nvidia’ya göre RTX 40 serisi ekran kartlarını yani RTX 4070 Ti, RTX 4080 ve RTX 4090 kullananların yüzde 83’ü oyunlarda ışın izlemeyi etkinleştiriyor. Ancak daha ilginç olan şey ise oyuncuların DLSS’i ışın izlemeye göre daha az tercih etmesi. Bu kartlara sahip olanların yüzde 79’u oyunlarda mevcutsa DLSS’i aktif hale getiriyor. GeForce RTX 20 serisi ile başlayan serüvenin başlarında ise benimsenme oranları yüzde 37 ve yüzde 26 seviyesindeydi. 5 yılda ulaşılan bu yüksek benimsenme oranı elbette geliştiriciler için değerli bilgiler sunuyor. Bu değerler oyuncuların bu özellikleri oyunlardan talep edebileceği anlamına geliyor. Dolayısıyla geliştiricilerin RT ve DLSS’i oyunlarına entegre etmesi satışlara etki edebilir.

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.