Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Gizlilik odaklı arama motoru DuckDuckGo, Google Chrome’u kendi Chrome eklentisi ile vurdu

13.05.2022
33
A+
A-

Gizlilik odaklı tarayıcı DuckDuckGo, Chrome eklentisini Google’ın Privacy Sandbox’ının bir parçası olan iki yeni reklam hedefleme yöntemini …

Gizlilik odaklı arama motoru DuckDuckGo, Google Chrome’u kendi Chrome eklentisi ile vurdu

Gizlilik odaklı tarayıcı DuckDuckGo, Chrome eklentisini Google’ın Privacy Sandbox’ının bir parçası olan iki yeni reklam hedefleme yöntemini engelleyecek şekilde güncelledi. DuckDuckGo, bir blog yayınında, kullanıcıları Google Topics’i ve FLEDGE’yi bu eklenti aracılığıyla engelleyebilecekleri konusunda bilgilendirdi. Google’ın daha fazla gizlilik odaklı olduğunu iddia ettiği çevrimiçi reklamlar için kullanıcıları izleme ve hedeflemede kullandığı yeni alternatif yöntem düzenleyiciler ve gizlilik savunucuları tarafından eleştirilmişti. DuckDuckGo da, Google’ın şu anda sınırlı sayıda kullanıcı üzerinde test ettiği yeni reklam teknolojisini eleştirenlerin arasında.

DuckDuckGo’nun ürün direktörü Peter Dolanjski, “Bazıları bu yeni yöntemin daha az istilacı bir reklam hedefleme olduğunu söylüyor, ancak biz aynı fikirde değiliz” diyor ve ekliyor: “Temel olarak bunun nedeni, varsayılan olarak Google Chrome’un çevrimiçi etkinliğinizi otomatik olarak izlemeye ve reklamcılarla ve diğer taraflarla sizinle ilgili bilgileri paylaşmaya devam etmesi.

Şirket ayrıca, reklamları yeniden hedeflemenin yeni yöntemi olan Google’ın FLEDGE sistemini de eleştiriyor. FLEDGE, üçüncü taraf çerezler aracılığıyla gerçekleşen geleneksel reklam yeniden hedefleme yerine doğrudan Google’ın Chrome tarayıcısında oluşturulan bir hedefleme sistemi sunuyor.

Dolanjski bu konuda da, “Reklamverenin daha sonra sizi bir reklamla takip etmek isteyebileceği bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, reklamveren Chrome tarayıcınıza sizi bir ilgi grubuna koymasını söyleyebiliyor. Ardından, reklam görüntüleyen başka bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, Chrome tarayıcınız ilgi gruplarınıza dayalı bir reklam açık artırması yürütecek ve belirli reklamları size hedefliyor. Yani tarayıcınız sizin üstünüzden para kazanılmasına alet oluyor” diyor.

ETİKETLER: , , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.