Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Google, Android’e Privacy Sandbox’ı getiriyor: Reklam gösterimi için minimum kullanıcı takibi

27.03.2022
34
A+
A-

Google, kullanıcıların çevrimiçi gizliliği korumaya yönelik çabalarına devam ediyor. Şirket, yaptığı yeni bir açıklamayla mevcut çevrimiçi …

Google, Android’e Privacy Sandbox’ı getiriyor: Reklam gösterimi için minimum kullanıcı takibi

Google, kullanıcıların çevrimiçi gizliliği korumaya yönelik çabalarına devam ediyor. Şirket, yaptığı yeni bir açıklamayla mevcut çevrimiçi reklamcılık sistemini gizliliği koruyan bir alternatifle değiştirmeyi sağlama ve uygulamalar arası izlemeyi engelleme çabaları doğrultusunda Android’de Privacy Sandbox‘ı oluşturmak için çok yıllı bir girişim başlattıklarını duyurdu.

Privacy Sandbox, Android’de

Google’ın temel olarak Android’de Privacy Sandbox ile ‘kullanıcıların bilgilerinin korunduğunu bildiği ve geliştiricilerin ve işletmelerin mobilde başarılı olacak araçlara sahip olduğu etkili ve gizliliği artıran reklamcılık çözümleri geliştirmeyi’ amaçladıklarını belirtiliyor.

Şirketin, ürün yönetimi başkan yardımcısı Anthony Chavez: “Bu çözümler kullanıcı verilerinin üçüncü taraflarla paylaşımını sınırlayacak ve reklam kimliği de dahil olmak üzere uygulamalar arası tanımlayıcılar olmadan çalışacak. Ayrıca, uygulamaların reklam SDK’larıyla entegre edilmesi için daha güvenli yollar da dahil olmak üzere, gizli veri toplama potansiyelini azaltan teknolojileri araştırıyoruz.” dedi.

Şirket, henüz tasarım ve test aşamasında olduklarını bildiriyor. Bu sebeple henüz somut bir yöntem gösterilmiyor ancak Google‘ın bazı önerileri var. Daha önce kullanıcıları belirli ilgi alanlarına göre kümeleyerek reklam gösteriminin hedeflendiği FLoC sisteminin yerine getirilen Topics API bu önerilerden birisi olarak konumlanıyor.

Bir diğer öneri olarak da geliştiricilerin kullanıcı bilgileri üçüncü taraflarla paylaşılmasına ihtiyaç olmadan geliştiriciler tarafından tanımlanan özel kitlelere ve kullanıcıların önceki etkileşimlerine dayalı reklam göstermenin hedeflendiği FLEDGE sistemi yer alıyor.

Google, Mac’leri Chrome OS Flex ile Chromebook’a dönüştürüyor

10 sa. önce eklendi

Google, Android için yeni çözümleri tasarlarken, oluştururken ve test ederken, mevcut reklam platformu özelliklerini en az iki yıl boyunca desteklemeyi planladıklarını belirtti.

  • Anasayfa
  • Mobil Teknolojiler
  • Android Haberleri
  • Google, Android’e Privacy Sandbox’ı getiriyor

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.