Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Hidrojen yakıt hücreli otobüslerin satın alımı iptal edildi: Elektrikli otobüsler 6 kat daha ucuza işletilebiliyor

24.01.2022
38
A+
A-

Fransa’nın Montpellier kenti için planlanan ve iki yıl önce başlatılan bir proje kapsamında 51 hidrojen yakıt hücreli otobüsü satın alıma …

Hidrojen yakıt hücreli otobüslerin satın alımı iptal edildi: Elektrikli otobüsler 6 kat daha ucuza işletilebiliyor

Fransa’nın Montpellier kenti için planlanan ve iki yıl önce başlatılan bir proje kapsamında 51 hidrojen yakıt hücreli otobüsü satın alıma anlaşması iptal edildi. Yöneticiler bu durumun sebebi olarak otobüslerin işletmeye olan maliyetlerini ön plana sürdü. Şehir bunun yerine elektrikli otobüsler alacak.

Elektrikli otobüsler 6 kat daha ucuza işletilebilecek

‘Montpellier Horizon Hydrogen’ projesi kapsamında Montpellier şehrinde hizmet etmesi için 4 otobüs güzergahına 51 hidrojen yakıt hücreli otobüs satın alınacaktı. İlk 21 hidrojen yakıt hücreli otobüs 2023’te ve kalan 30 otobüs ise 2025’ten itibaren hizmete girecekti. Otobüslerin toplam maliyeti ise 29 milyon euro tutuyordu.

Montpellier şehir komitesi ayrıca günde 800 kg hidrojen üretebilen bir elektrolizör, 2,8 MW’lık güneş enerjisi santrali, hidrojen deposu ve otobüslere yakıt ikmali için bir dizi dağıtım istasyonu kurmak için Energies du Sud ve devlete bağlı EDF Group’un bir yan kuruluşu olan Hynamics ile ortaklık kurduklarını duyurmuştu.

Projenin başındaki isim olan belediye başkanın son seçimleri kaybetmesinin ardın yerine gelen yeni başkan Michaël Delafosse, daha önce yapılan finansal hesaplamaların beklendiği gibi sonuçlanmadığını belirterek projeyi durdurmaya karar verdiğini söyledi. Yapılan yeni hesaplamalar, hidrojen yakıtlı otobüslerin kilometre başına 95 cent, pille çalışan otobüslerin ise kilometre başına 15 cente mal olacağı sonucunu gösterdi.

Genel tabloya bakıldığında hidrojen yakıtlı otobüslerin işletilmesi yılda 3 milyon euro, elektrikli otobüsler ise 500 bin euro tutacak. Ayrıca satın alma konusunda da hidrojen yakıtlı otobüsler 150-200 bin euro daha pahalı.

Delafosse bir açıklamasında: “Hidrojen teknolojisi umut verici ama operasyonda değil. Elektrikli otobüslerden altı kat daha pahalı olacak. Yani şimdilik hidrojen otobüslerinden vazgeçiyoruz. Hidrojenin yakıt olarak kullanımının daha ucuz olup olmadığını 2030’da göreceğiz.” ifadelerine yer verdi.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.