Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Hidrojenle çalışan Ford Ranger tanıtıldı!

02.08.2021
41
A+
A-

Avustralya merkezli H2X Global şirketi, Ford Ranger temelli aracını tanıttı. Ranger, kaputun altında benzinle çalışan turbo dört silindirli bir …

Hidrojenle çalışan Ford Ranger tanıtıldı!

Avustralya merkezli H2X Global şirketi, Ford Ranger temelli aracını tanıttı. Ranger, kaputun altında benzinle çalışan turbo dört silindirli bir motora sahipken, Warrego isimli bu model hidrojenle çalışıyor. Şirket, Warrego’nun dünyadaki mevcut ve gelecek hidrojen altyapı projelerini tamamlamayı amaçlayan çok yönlü bir araç olduğunu açıkladı. Pikap şantiye ve maden ocakları gibi endüstriyel alanlar dahil zorlu bölgelerde kullanılmak üzere tasarlandı.

Bununla birlikte, H2X Global hidrojen yakıt hücreli araçlar geliştirmek üzere kuruldu. Şirket, pikap, minibüs, SUV ve traktörden oluşan bir ürün yelpazesine sahip.

Hidrojenli Ford Ranger hangi özelliklere sahip?

Warrego’nun hidrojenle çalışacağına değinmiştik. Hidrojen yakıt hücreli araçlar ise elektrikli araçları temel alıyor. H2X Global’in bu modeli, sıfır emisyonlu ve şirket tarafından piyasaya sürülen ilk araçlardan biri olacak. Araç, geleneksel bir içten yanmalı motorla aynı güce sahip.

Ford Ranger araçların hidrojen yakıt hücreli versiyonu olan model, ayrıca 4×4 bir araç. 2×4 veya 4×4 konfigürasyonları mevcut olacak modelin 1500 kilogram taşıma kapasitesine sahip olduğunu da ekleyelim. Ancak model, 94 beygir gücünde. Bu da oldukça düşük bir gücü gösteriyor. Bununla birlikte şirket, kentsel arazide de aracın kullanılacağını vaat ediyor. Ayrıca H2X Global, bayilerinin bulunduğu her bölgede servis noktalarının olacağını açıkladı.

Şirket, yakın zamanda Avustralya dışına çıkmayı hedefliyor. Ford Ranger temelli Warrego testleri ise bu yılın Kasım ayında başlayacak ve satışların Nisan 2022’de başlaması söz konusu. Bu pikapla ilgili bazı ayrıntılar ise hâlâ bir sır. Sadece bazı fotoğraflardan görüldüğü kadarıyla pikap hidrojen jeneratörüne sahip. Ancak bu sistemin tam olarak nasıl çalıştığı şu anda belli değil. Ayrıca Warrego’ya şimdiden Avustralya’nın dışında Hollanda ve Malezya‘dan da talep var.

Şirket, Darling adında hidrojenle çalışan minibüs/taksi üretecek. Bu araç için hedef pazar, hidrojen araçları için şarj ağının Avustralya’dan çok daha yaygın olduğu Avrupa olacaktır.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.