Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Hidrojenle çalışan uçak konsepti geliştirildi: Yakıt ikmali yapılmadan dünyanın yarısını turlayabilecek

01.01.2022
42
A+
A-

Günümüzdesıfır karbon salımısağlayacak havayolu ulaşım teknolojileri hakkında çalışmalar devam ediyor. Havacılık ve Uzay Teknolojisi …

Hidrojenle çalışan uçak konsepti geliştirildi: Yakıt ikmali yapılmadan dünyanın yarısını turlayabilecek

Günümüzdesıfır karbon salımısağlayacak havayolu ulaşım teknolojileri hakkında çalışmalar devam ediyor. Havacılık ve Uzay Teknolojisi Enstitüsü (ATI) tarafından yönetilen ve Birleşik Krallık tarafından finanse edilen FlyZero projesi kapsamında, sıvı hidrojenle çalışan orta büyüklükte bir uçak konsepti geliştirildi.

Sıfır karbon emisyonu sunacak

54 metre kanat açıklığına ve iki turbofan motora sahip uçak konseptinin, 279 yolcuyu aktarmasız olarak Londra’dan San Francisco’ya veya Londra’dan Yeni Zelanda Auckland’e taşıyabileceği belirtiliyor. Bununla birlikte günümüz uçakları ile aynı hız ve konforu sunarken sıfır karbon emisyonuna sahip olacak.

Arka gövdesinde hidrojenin –250 santigrat derecede depolanmasını sağlayacak yakıt tanklarının bulunduğu konsept uçak, ön gövdeyi kaplayan iki yakıt tankı ile yakıt kullanıldıkça denge sağlayacak. 2030 yılının ortasına kadar diğer sektörlerin hidrojene geçiş yapacağını düşünen ATI, maliyetlerin azalacağını ve hidrojen ile çalışan uçakların daha ekonomik bir hale geleceğini belirtiyor.

Yakıt ikmali altyapısının yetersiz olması ve depolama zorluğu sebebiyle hidrojenle çalışan uçakların geliştirilmesinin uzun bir zaman alacağını söyleyebiliriz.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.