Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

IIHS’nin yeni yandan çarpma testinde 20 SUV’dan sadece 1’i iyi derece aldı

16.11.2021
38
A+
A-

Günümüzde genel olarak yüksek fiyatları konuşsak da, otomobillerin ne kadar güvenli olduğu her zaman merak konusu olmuştur. Uygulanan çarpışma …

IIHS’nin yeni yandan çarpma testinde 20 SUV’dan sadece 1’i iyi derece aldı


Günümüzde genel olarak yüksek fiyatları konuşsak da, otomobillerin ne kadar güvenli olduğu her zaman merak konusu olmuştur. Uygulanan çarpışma testleri bizlere bu konuda fikir verebiliyor.

ABD Yol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS), yüksek hızda yapılan kazaların hala ölümlere sebep olması nedeniyle daha sert bir yandan çarpma testi uygulamaya başlamış. Testin ilk konukları piyasadaki 20 adet küçük SUV olmuş. Ancak bu 20 araçtan sadece 1 tanesi “iyi” dereceyle ayrılabilmiş: 2021 Mazda CX-5.

Uygulanan yandan çarpma testinde dokuz araç “kabul edilebilir” puan almış: Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza ve Volvo XC40.

Diğer sekiz araç – Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage ve Lincoln Corsair – ortalamanın altında kalmış. Honda HR-V ve Mitsubishi Eclipse Cross ise doğrudan “zayıf” derece elde edebilmiş.

Derecelendirilen modellerin biri hariç hepsinin 2021 model olduğu belirtiliyor. Mitsubishi Eclipse Cross’un ise 2020 modeli test edilmiş. Bu derecelerin Compass ve Tucson hariç 2022 modellere de aktarılabileceği ifade ediliyor.

Yeni bariyer daha ağır ve daha hızlı

Yenilenen yandan çarpma testinde hareketli bariyerin ağırlığı ve hızı artırılmış. Yeni bariyerin ağırlığı 1900 kg civarında, yani orta sınıf bir SUV’un ağırlığına yakın. Hızı da 60 km/s. Önceki bariyerin ağırlığının 1500 kg, hızının da 50 km/s olduğu belirtiliyor.

Araştırmalarıyla yeni teste geçiş yapılmasına büyük katkıda bulunan IIHS Kıdemli Araştırma Mühendisi Becky Mueller, “Elbette bu sonuçlar harika değil, ancak bu testi uygulamaya alırkenki beklentilerimizle uyuşuyor” açıklamasında bulundu.

Bu 20 SUV’un tamamı ilk nesil yandan çarpma testinde iyi derece elde etmişti. Hatta bu durum günümüz araçlarının neredeyse tamamı için geçerli. Fakat durum her zaman böyle değildi. 2003 yılında ilk yandan çarpma testi uygulanmaya başlandığında 5 modelden sadece 1’i başarılı olabilmiş.

ETİKETLER: , , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.