Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Influencer reklamları yapay zeka ile taranacak

28.01.2022
45
A+
A-

Türkiye’deki dijital reklamlar hakkında değerlendirme yapmak üzere Reklam Konseyi toplantısı yapıldı. Ticaret Bakanlığı öncülüğünde …

Influencer reklamları yapay zeka ile taranacak

Türkiye’deki dijital reklamlar hakkında değerlendirme yapmak üzere Reklam Konseyi toplantısı yapıldı. Ticaret Bakanlığı öncülüğünde düzenlenen toplantıda yapay zekalı reklam tarama sisteminin geliştirileceğini söyledi.

Konseyde, Türkiye’deki dijital influencerların reklamların daha etkin takibi için yapay zeka sistemi kullanılması yönünde tavsiye kararı alındı.

Sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte reklamların denetimi zorlaştı. Geliştirilecek bir yapay zeka ile influencerların yasa dışı reklamlarının tespiti amaçlanıyor. Bu sayede sayısı her geçen gün artan influencerlar hızlı ve kolay bir şekilde denetlenecek. Yasa dışı reklamlardan kaynaklı olarak vatandaşın mağduriyet yaşamaması sağlanacak.

Yapay zeka sisteminin karşılıklı fayda sağlayacağını söyleyen Reklamverenler Derneği (RVD) ve Dijital Pazarlama İletişim Platformu (DPİP) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, şunları kaydetti:

“Hayata geçirmeyi planladığımız bu sistemin, hem influencer’ın kendisi için hem de sosyal medyada aktif iletişim çalışmaları yapan reklam verenler dahil herkese faydasının olacağını düşünüyoruz. Aslında ‘organize reklam veren’ adını verdiğimiz büyük markalar influencer ortaklı çalışmalarında oldukça özenli fakat orta ve küçük ölçekli markaların hatalı ve yanlış yönlendirici uygulamaları var. Dolayısıyla bilinçlendirilmeleri gerekiyor ki bir sürü ceza ödemekten de kurtulsunlar”

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.