Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Komplocular yandı: Twitter’dan iklim değişikliği hamlesi

25.04.2022
38
A+
A-

Bilim insanlarının varlığında hemfikir olduğu küresel ısınma ya da iklim değişikliği ile mücadeleye büyük şirketler de katılıyor. Arama motoru …

Komplocular yandı: Twitter’dan iklim değişikliği hamlesi

Bilim insanlarının varlığında hemfikir olduğu küresel ısınma ya da iklim değişikliği ile mücadeleye büyük şirketler de katılıyor. Arama motoru Google, özel günlerde farkındalık yaratmak amacıyla hazırladığı Doodle’lar kapsamında 22 Nisan Dünya Günü’ne dikkat çekmek için ana sayfada iklim krizine vurgu yapmıştı.

Twitter, geçen yıl küresel ısınma hakkında sadece güvenilir kaynaklardan gelen bilgilendirici gönderilerin bulunduğu özel bir sayfa açmıştı. Sosyal medya şirketi, şimdi de bilimin dışına çıkarak insanları iklim değişikliği konusunda yanıltmaya yönelik yayınlanan reklamlara yaptırım uygulayacağını duyurdu.

Twitter, iklim değişikliği karşıtı reklamları yasakladı

Şirket, 22 Nisan Dünya Günü münasebetiyle yayınladığı bir blog paylaşımında, iklim kriziyle ilgili bilim insanlarının hemfikir olduğu görüşlerle çelişen iddiaları içeren herhangi bir reklamın uygunsuz sayılacağını ve platformdan yasaklanacağını belirtti.

“İklim inkarcılığının Twitter’da para kazanmaması gerektiğine inanıyoruz. Yanlış temsil eden reklamların iklim kriziyle ilgili önemli konuşmalardan uzaklaşmaması gerektiğini düşünüyoruz” diyen Twitter, bu yaklaşımını BM’nin insan kaynaklı iklim krizini araştıran Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli raporlarına dayandırdığını söyledi.

Bu ayın başlarında yayınlanan raporda, küresel ısınmayı 1,5 santigrat derece kritik sıcaklık değişimiyle sınırlamak adına dünyanın tüm sektörlerde sera gazı emisyonlarını azaltmak için harekete geçmesi gerektiği belirtiliyor.

Twitter, platformda bu ve benzeri açıklamalarla çelişen reklamlara izin vermeyeceğini belirterek, “İklim değişikliği hakkında yanıltıcı bilgilerin gezegeni koruma çabalarını baltalayabileceğinin farkındayız. Twitter’daki iklim sohbetlerine güvenilir ve yetkili bağlam eklemek için yaptığımız çalışmaları paylaşacağız” açıklamasını yaptı.

– Twitter’ın bu kararını nasıl değerlendiriyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda veya SDN Forum’da paylaşabilirsiniz.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.