Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Meta’nın Başı Facebook’taki Bazı Kripto Reklamları Nedeniyle Dertte

11.04.2022
44
A+
A-

Facebook’un ana şirketi Meta, Avustralya’da kripto para dolandırıcılığını teşvik eden reklamların gösterilmesini engelleyemediğini iddia eden bir …

Meta’nın Başı Facebook’taki Bazı Kripto Reklamları Nedeniyle Dertte

Facebook’un ana şirketi Meta, Avustralya’da kripto para dolandırıcılığını teşvik eden reklamların gösterilmesini engelleyemediğini iddia eden bir davayla karşı karşıya. Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), şirketin yanlış, yanıltıcı veya aldatıcı reklamları yasaklayan yasalarını ve yatırımı düzenleyen yasalarını çiğnediğini iddia ediyor.

Rapora göre, ünlüleri, politikacıları ve televizyon sunucularını gösteren ve çeşitli dolandırıcılık amaçlı para kazanma planlarını teşvik eden birden fazla reklam söz konusu. Bu kişilerin hiçbiri, imajlarının bu şekilde kullanılmasına rıza göstermedi ve ayrıca kimlik hırsızlığı davası açtı.

Dolandırıcılığa kanan ve bu dolandırıcılık hizmetlerinde bir hesap açan kişilerin, tekrarlanan telefon görüşmeleri de dahil olmak üzere, para yatırmaya zorlandıkları ve sonrasında paralarını kaybetmeleri de dahil olmak üzere “yüksek baskı taktikleri” altında oldukları söyleniyor.

ACCC, bir kişinin neredeyse yarım milyon dolar kaybettiğini iddia ediyor

Dava dosyasında, “Meta teknolojisi, bu reklamların etkileşim kurma olasılığı en yüksek olan kullanıcıları hedeflemesini sağlıyor. Meta’nın kullanıcılarına spam’i tespit edip önleyeceğine ve Facebook’ta güvenliği artıracağına dair verdiği sözlerin tutulmadığını iddia ediyoruz” deniliyor.

SiACCC’nin başkanı Rod Sims ise, “Davamızın temeli, Meta’nın platformunda yayınladığı bu reklamlardan sorumlu olmasıdır. Reklamcıların bir reklamdaki bağlantıya tıklama olasılığı en yüksek olan kullanıcıları Facebook algoritmalarını kullanarak reklamın açılış sayfasını ziyaret etmelerini sağlamak, Meta’nın işinin önemli bir parçasıdır. Reklamlardan açılış sayfalarına yapılan bu ziyaretler, Facebook için önemli gelir sağlar. Meta, tüketicilerin acımasız dolandırıcıların kurbanı olmasını önlemek için Facebook’taki yanlış veya yanıltıcı reklamları tespit edip kaldırmak için daha fazlasını yapmalıydı” diyor.

Davaya yanıt olarak Meta, The Register’a bu reklamlara platformda kasten izin verilmesi fikrini kesinlikli reddettiğini söyledi. Ayrıca ACCC ile birlikte çalışmaya hazır olduğunu da belirtiyor.

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.