Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Nvidia’nın yıllardır FSR teknolojsine benzer görüntü keskinleştirme özelliğine sahip olduğu ortaya çıktı

06.08.2021
35
A+
A-

AMD’nin FSR teknolojisi, NVIDIA’ya rakip olan ve donanımdan bağımsız (bir bakıma) açık kaynaklı bir çözüm getirdiği için oyun ve teknoloji …

Nvidia’nın yıllardır FSR teknolojsine benzer görüntü keskinleştirme özelliğine sahip olduğu ortaya çıktı

AMD‘nin FSR teknolojisi, NVIDIA‘ya rakip olan ve donanımdan bağımsız (bir bakıma) açık kaynaklı bir çözüm getirdiği için oyun ve teknoloji topluluğu genelinde olumlu bir yanıt aldı. AMD FSR, hem NVIDIA GeForce hem de AMD Radeon ekran kartlarında çalışabiliyor ve kaynak kodlarını araştıran bir grup geliştrici, FSR‘nin arkasındaki teknolojinin NVIDIA‘nın bir süredir kontrol panelinde sunduğu görüntü keskinleştirme özelliğine benzediğini farketti.

AMD FSR (FidelityFX Süper Çözünürlük) teknolojisinin Lanczos çözünürlük ölçekleme teknojisine dayandığını ilk keşfeden Digital Foundry‘den Alexander Battaglia olmuştu. FSR algoritması iki ana aşamadan oluşuyor, EASU (Kenar Uyarlamalı Üst Örnekleme) ve RCAS (Kontrast Uyarlamalı Keskinleştirme). EASU geçişi, nispeten düşük bir maliyetle yalnızca uzamsal ölçekleme sağlıyor ve bu da onu masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardaki alt seviye ekran kartlarını kullanışlı hale getiriyor.

Eski nesil Nvidia sahiplerine müjde

Alexander Battaglia, Nvidia kontrol panelinde uzun yıllardır bulunan görüntü keskinleştirme özelliğinin bir çok yönden FSR teknolojisine benzediğini ortaya çıkardı. Kullanıcılar, ‘3D Ayarlarını Yönet’ panelinde GPU ölçeklendirmeyi etkinleştirebilir ve daha yüksek çözünürlük için görüntü keskinleştirmeyi kontrol edebilir. Turing ve Pascal tabanlı ekran kartlarında çalıştırılabilir ve küresel olarak tüm DirectX 9, 10, 11, 12, Vulkan ve OpenGL oyunlarına uygulanabilir.

Görüntü keskinleştirme özelliği, her oyun için ayrı ayrı optimize edilen FSR ve DLSS teknolojileri gibi kusursuz çalışmıyor ve beraberinde bazı kısıtlamalar getiriyor lakin teknoloji, GeForce 10 ve 16 serisi ürünler de dahil olmak üzere son iki yıldaki herhangi bir NVIDIA GeForce grafik kartında kullanılabilir. Keskinleştirme özelliğine ait kısıtlamalar ise şu şekilde listeleniyor:

Ölçekleme, MSHybrid sistemlerinde desteklenmez.

Turing öncesi GPU’lar tarafından yönlendirilen HDR ekranlar, ölçeklendirmeyi desteklemeyecektir

Ölçekleme, VR ile çalışmaz

Ölçekleme, YUV420 biçimini kullanan ekranlarda çalışmayacaktır.

Ölçekleme, en boy oranı ölçeklendirmesini kullanır, tamsayı ölçeklendirmesini kullanmaz

Keskinleştirme, HDR ekranlarla çalışmaz

GPU ölçeklendirme, yalnızca tam ekran modunda oynandığında devreye girer.

Bazı G-SYNC ekranlarında, Turing’in 5 kademeli/32 fazlı ölçekleyicisinin sunduğundan daha iyi ölçeklenen 6 kademeli/64 fazlı ölçekleyici bulunabilir.

Uygulamalar veya DWM tarafından yanlışlıkla ölçeklendirmeyi tetiklemekten kaçınmak için, önce NVIDIA Kontrol Panelinden istenen (

Giriş çözünürlüğü x veya y boyutunda 2560 pikselden büyükse Turing’in 5 kademeli yükselticisi devreye girmeyebilir.

Görüntüleme cihazları değiştirilirken ölçekleme otomatik olarak kapatılır.

Kontrol panelindeki “Varsayılanları Geri Yükle” seçeneği şu anda yükseltme çözünürlüğünü geri almıyor.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.