Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Otomobil Üreticileri, Kendi Çiplerini Kendileri Üretmeye Başlayabilir!

21.12.2021
36
A+
A-

Gartner, büyük otomobil üreticilerinden bazılarının araçlarında kullanmak üzere kendi çiplerini tasarlamaya başlayabileceğini ve bunun da yol …

Otomobil Üreticileri, Kendi Çiplerini Kendileri Üretmeye Başlayabilir!

Gartner, büyük otomobil üreticilerinden bazılarının araçlarında kullanmak üzere kendi çiplerini tasarlamaya başlayabileceğini ve bunun da yol haritaları ve tedarik zincirleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmalarını sağlayacağını söyledi. Öngörüye göre, ilk on otomobil üreticisinden yaklaşık beşi, son birkaç yılda çeşitli endüstrileri etkileyen çip sıkıntılarını gördükten sonra bu yolu tercih edecek.

Gartner araştırma başkan yardımcısı Gaurav Gupta, bazı üreticilerin neden kendi çiplerini geliştirmek isteyeceklerinin ardındaki motivasyonları açıklayarak şunları söyledi: “Otomotiv yarı iletken tedarik zincirleri karmaşıktır. Pek çok durumda, çip üreticileri otomobil üreticilerinin geleneksel olarak Seviye 3 veya Seviye 4 tedarikçileridir, yani otomotiv pazarı talebini etkileyen değişikliklere uyum sağlamaları genellikle biraz zaman alır. Tedarik zincirindeki bu görünüş eksikliği, otomotiv OEM’lerinin yarı iletken tedarikleri üzerinde daha fazla kontrole sahip olma isteklerini artırdı.

Gupta, otomobil üreticilerinin çip sıkıntısından öğrendikleri derslerin teknoloji şirketlerine dönüşmelerini hızlandıracağını söylüyor. Apple ve Alphabet gibi geleneksel teknoloji firmalarının da otomobil alanında kendi hedeflerinin bulunduğu düşünülürse, bunun oldukça ilginç bir durum yarattığı söylenebilir.

Gartner, kendi çiplerini tasarlamaya geçişle birlikte otomobil üreticilerinin 2025 yılına kadar ABD ve Almanya’da yeni araç fiyatlarını 50.000 doların üzerine çıkaracağını tahmin ediyor. Bunun, daha fazla insanın eski araçlarını kullanmaya devam etmesine yol açacağını ve böylece onları bir an önce değiştirmelerine gerek kalmayacağını sözlerine ekliyor.

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.