Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Otonom ve elektrikli yerli araç Tragger’in testleri başladı

06.09.2021
50
A+
A-

Türkiye’deki elektrikli hizmet aracı üretimi büyüyor. Bursa’da yerli ve milli imkanlarla geliştirilen elektrikli hizmet aracı Tragger’in …

Otonom ve elektrikli yerli araç Tragger’in testleri başladı

Türkiye’deki elektrikli hizmet aracı üretimi büyüyor. Bursa’da yerli ve milli imkanlarla geliştirilen elektrikli hizmet aracı Tragger’in otonom test sürüşleri başladı. Otonom sürüş özelliğine sahip Tragger, 2022’nin ilk çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulacak.

Elektrikli şehir içi hizmet araçlarına ilgi epey arttı. Özellikle de kargo ve taşımacılık sektöründe bu araçlar rol almaya başladı. Son olarak olarak bu minik araçların otonom versiyonları ABD ve Avrupa yollarında boy göstermeye başladı. Tragger tarafından üretilen elektrikli araçlar, havalimanlarında ve fabrikalarda kullanılıyor. Bu sene üretilen araçların yaklaşık yüzde 10’u yurt dışına satıldı.

Tragger’in yerlilik oranının yüzde 65’in üzerinde olduğunu belirten Tragger kurucu ortaklarından Saffet Çakmak, “Tabii yerlilik biraz görece bir konu. Parça sayısına göre, parça fiyatlarına göre bakılıyor. Aslında çok dikkate alınmayan bir konuda bir bilgi vereceğim; böyle bir araç ortaya çıkarabilmek için 200 bin saatlik tasarım ve mühendislik yapmışız. Bunu da içine koyduğunuz zaman şu anda araçlar yüzde 75-80 yerlidir. Yakında otonom özelliklerini kazandırarak Türkiye’de üretilmeyen bazı komponentleri de geliştirerek zannediyorum 2-3 yıl içerisinde yüzde 85 gibi bir yerliliği ülkemize kazandırmış olacağız.” dedi.

Seviye 4 otonom olacak

Tamamen Türkiye’deki mühendisler ve tasarımcılar tarafından üretilen Tragger’in otonom sürüş özelliğine kavuşması için FEV Türkiye ile iş birliği yapıldı. FEV Türkiye, Tragger’i Seviye 4 otonomiye ulaştıracak. Araç, tamamen yapay zekanın kontrolünde yol alacak. Fabrika, depo, havaalanı, kampüs, liman gibi alanlarda sürücüsüz bir şekilde yük ve insan taşıyacak. Ayrıca olası bir problem anında uzaktan internet üzerinden kontrol edilebilecek.

Tragger Pro serisi aracın otonom özelliklerinin nasıl olacağını belirten Göçmez, şunları söyledi:

“Nedir dördüncü seviye? Her şeyin her yerde değil, tanımlanmış coğrafyada uygulandığı bir seviye… Nedir bu tanımlanmış coğrafya? Tragger aracımızın hizmet tanımının yapıldığı kapalı-açık alanlar, havalimanları fabrika gibi… Biz bu coğrafyayı araca öğretiyoruz ve araç, bu tanıdığı coğrafyanın içinde A noktasından B noktasına tam otonom bir şekilde, şerit değiştirerek, önüne bir şey çıktığında durarak, bütün bu kararları, gazı, freni ayarlayarak ulaşıyor. Bu 4’üncü seviye otonomi…”

Elektirkli otonom Tragger özellikleri ve çıkış tarihi

Tragger araçlar, 700 kilogram yük taşıma ve 2 ton çekme kapasitesine sahip. Yüklü halde yüzde 17’lik eğimi tırmanabiliyor. Araç, hızlı veya yavaş olmak üzere iki farklı seçenekte yol alabiliyor. Aracın bataryası, 220V’luk geleneksel şebeke akımıyla 6 saatte yüzde 100 doluluğa ulaşıyor. Firmanın ihtiyaç duyduğu menzil kapasitesine göre batarya yerleştiriliyor. Diğer özellikler modüler şekilde sunuluyor. İhtiyaca göre çeşitli özelleştirmeler yapılıyor.

Otonom Tragger’in 2022’nin ilk çeyreğinde satışa sunulması hedefleniyor. İlk olarak Avrupa ardından ABD ve sonrasında MENA ülkelerinde satılması planlanıyor.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.