Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Rekabette yeni aşama: TikTok, YouTube’u geride bıraktı!

06.09.2021
33
A+
A-

Birkaç yıl öncesine kadar sosyal medya dendiğinde akla ağırlıklı olarak Instagram, Facebook, Twitter geliyorken; artık TikTok da günlük hayatın …

Rekabette yeni aşama: TikTok, YouTube’u geride bıraktı!

Birkaç yıl öncesine kadar sosyal medya dendiğinde akla ağırlıklı olarak Instagram, Facebook, Twitter geliyorken; artık TikTok da günlük hayatın bir parçası olmuş durumda. TikTok’un kısa süre içinde elde ettiği başarı rakiplerinin de ilgisini çekti. Instagram Reels özelliği ile rekabeti kızıştıran Facebook bu alanda ilk adımı atan şirket oldu. Peşinden gelen Google, Eylül ayında YouTube Shorts özelliğini kullanıma açtı.

Sosyal medya platformları arasındaki rekabeti gözlemleyen App Annie, kullanıcıların uygulamalarda geçirdikleri ortalama süreyi araştırdı. YouTube’un anavatanında ortalama izlenme süresi bakımından TikTok’un gerisinde kaldığı ortaya çıktı.

TikTok’ta geçirilen kullanıcı başına ortalama süre daha fazla

App Annie’nin Birleşik Krallık ve ABD’yi kapsayan raporuna göre, TikTok uygulamasında kullanıcı başına harcanan ortalama süre YouTube’dan daha fazla. Bu veriler TikTok için önemli bir kilometre taşı olarak nitelendirilse de, YouTube’u tahtından ettiğini söylemek için çok erken. Zira App Annie’nin araştırması bahsettiğimiz gibi ortalama izlenme süresini içeriyor.

Google’ın sahip olduğu video paylaşım platformu, aylık 2 milyardan fazla kullanıcıya sahip. TikTok’un ise en az 700 milyon aktif kullanıcısı olduğu biliniyor. Dolayısıyla toplam izlenme süreleri (ortalama değil) bakımından YouTube hala dünyanın en büyüğü konumunda yer alıyor. Ayrıca App Annie’nin verilerinin yalnızca Android telefonları kapsadığını ve TikTok uygulamasının Çin versiyonu Douyin’e ait ortalama izlenme sürelerini içermediğini de hatırlatmakta fayda var.

Google, YouTube Shorts özelliğini kullanıma açtı

Geçtiğimiz Eylül ayında kullanıma açılan YouTube Shorts, Temmuz ayında aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 100’den fazla ülkede kullanıma açıldı. Instagram Reels’ın ardından TikTok’a rakip olmak amacıyla harekete geçen Google, platforma dev bir havuzun kapılarını araladı. Özelliği direkt mobil uygulamaya entegre ederek ciddi bir avantaj elde etti.

YouTube Shorts ile kullanıcılar 15 saniyelik kısa videolar üretebiliyorlar. Bu bakımdan TikTok’a kıyasla bir tık dezavantajlı olduğunu söylemek mümkün. Zira TikTok’ta maksimum video süresi 3 dakika. Dolayısıyla daha uzun içerik üretmek ve YouTube’u yeterli bulmayanlar mecburen farklı alternatiflere yönelecekler.

Sizler bu konuda neler düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.