Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Rus otomobil devi yaptırımlara dayanamadı: Üretim durdu!

10.04.2022
31
A+
A-

Soğuk Savaş döneminde bile montaj hatlarını kapatmayan Rus otomobil üreticileri, geçtiğimiz haftadan bu yana devam eden Batı yaptırımlarından …

Rus otomobil devi yaptırımlara dayanamadı: Üretim durdu!

Soğuk Savaş döneminde bile montaj hatlarını kapatmayan Rus otomobil üreticileri, geçtiğimiz haftadan bu yana devam eden Batı yaptırımlarından büyük etkileniyor. Rusya’nın en büyük üreticisi Lada, otomobil yapmak için ihtiyaç duyduğu malzemeleri bulamıyor. Rusya otomobil fabrikalarının geleceği tartışmalı.

Rusya’daki otomotiv sektörü analistleri tarafından hazırlanan raporlara göre Batı yaptırımları, Lada fabrikalarını durma noktasına getirdi. Lada fabrikalarındaki binlerce işçi izne çıkarılırken, montaj hatları bir süre boş kalacak gibi görünüyor.

Lada’nın Rusya otomobil fabrikaları montaj hattını kapattı

Otomobil fabrikalarında yaşanan bu duraksama, Rus ekonomisinin Batı yaptırımlarından nasıl etkilenmeye başladığını gösteriyor. Örneğin Rusya’nın bankalar arası Swift ödeme sisteminden dışlanması, Rus şirketlerin tedarikçilerle olan anlaşmalarını askıya almasına yol açtı.

Lada’nın ana şirketi AvtoVAZ, konektörlerden elektronik bileşenlere kadar otomobil parçalarının yüzde 20’sinden fazlasının Rusya dışından geldiğini aktardı. Eski bir AvtoVAZ yönetim kurulu üyesine göre Avrupa ile ticaret durursa AvtoVAZ da durma noktasına gelir.

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticilerini etkileyen küresel çip kıtlığına değinen başka bir AvtoVAZ üyesi ise Lada’nın fabrikalarını en az 11 Mart’a kadar durdurmayı planladığını söyledi. Sözcü, tatil günlerini kullanmak istemeyen işçilerin, izinli oldukları süre boyunca aylık gelirlerinin bir kısmını alacaklarını da dile getirdi.

Fabrika hatlarının durması, AvtoVAZ’ın üst kurulu olan Renault için de büyük bir sorun. Lada, geçen yıl yaklaşık 350 bin araç satarak (Renault’un tüm satışının yüzde 12’si) Rusya’yı, Fransa’nın ardından ikinci en büyük pazarı haline getirdi. Renault’nun Rusya’daki operasyonları yaklaşık 181 milyon dolar net kar elde etti.

Peki ya sizce Rusya otomobil fabrikaları Ukrayna krizinden nasıl etkilenecek? Görüşlerinizi diğer okuyucularımızla yorum ve SDN Forum kısmından paylaşmanızı bekliyoruz.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.