Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Sosyal medyadaki ırkçı gönderiler devam ediyor

03.08.2021
56
A+
A-

Yayınlanan yeni bir araştırma raporuna göre, büyük sosyal medya platformlarındaki antisemitik (Yahudi karşıtlığı) gönderilerin yüzde 80’ninden …

Sosyal medyadaki ırkçı gönderiler devam ediyor

Yayınlanan yeni bir araştırma raporuna göre, büyük sosyal medya platformlarındaki antisemitik (Yahudi karşıtlığı) gönderilerin yüzde 80’ninden fazlası hala varlığını sürdürüyor.

Dijital Nefretle Mücadele Merkezi (CCDH), toplamda 7,3 milyon kez görüntülenen ve Yahudilere karşı nefret söylemi içeren 700’den fazla gönderinin bildirildiğini açıkladı. Yapılan araştırma Facebook, Instagram, TikTok ve YouTube‘u kapsarken, platformların gönderilerin yüzde 29 oranında şikayetleri önemsemediği belirtildi.

Antisemitik ifadeler en çok Facebook’ta

Araştırma raporunda en kötü performansı sergileyen sosyal medya platformu olarak Facebook gösterildi. CCDH, şirketleri Yahudilere karşı ırkçılık ve propaganda yaymak için güvenilir yerler olmakla itham etti.

Araştırmacılar, her bir platformun sunduğu raporlama araçlarını kullanarak Mayıs ve Haziran ayları arasında 714 gönderi topladı. Toplanan gönderilerde Yahudilerin hükümetleri ve bankaları kontrol ettiği ya da dünya olaylarını düzenlediği hakkında yanlış iddialarla komplo teorilerini içerdiği aktarıldı.

CCDH yetkilileri kendilerini sıradan kullanıcı hesapları olarak gösterirken, ayrıca topladıkları gönderileri, araştırmacıların yargısına göre belirli kategorilere ait olarak etiketlediklerini ifade etti. Holokost inkarı olarak etiketlenen ifadeleri kullananların yüzde 80 oranında çevrimiçi oldukları, neo-Nazi içeriklerinde ise oranın yüzde 71 olduğu ifade edildi.

CCDH ayrıca, bazı şirketlere bireysel gönderiler üzerinde herhangi bir işlem yapılmasına rağmen Yahudi karşıtı içerikler için tartışma forumlarının bulunmasına izin verdikleri nedeniyle eleştiri yöneltti. Instagram, TikTok ve Twitter’da da antisemtik içeriklerin yaygın olarak kullanıldığını söyleyen kuruluş, #fakejews, #rothschild ve #soros gibi etiketlerin de kullanılmasını sakıncalı bulduğunu belirtti.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.