Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Spotify, ulaşmak istediği kullanıcı sayısını açıkladı!

04.11.2021
43
A+
A-

Dünyanın en popüler dijital müzik ve podcast uygulamalarından biri olan Spotify, şirket tarihine bir ilki gerçekleştirmeye hazırlanıyor …

Spotify, ulaşmak istediği kullanıcı sayısını açıkladı!

Dünyanın en popüler dijital müzik ve podcast uygulamalarından biri olan Spotify, şirket tarihine bir ilki gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Platformun Ekim ayı itibariyle 172 milyon ücretli abonesi ve toplamda 381 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor.

Üye sayısını her yıl ortalama yüzde 20 oranında arttırmayı başaran şirket, yıl sonu hedeflerine ulaşabilmek için 400 milyon kullanıcıya ulaşmaları gerektiğini söyledi. Geçmiş yıllara ve 2021 içerisindeki artış hızına bakıldığında bu hedefin gerçekleşme ihtimali ise oldukça yüksek.

Spotify zirvedeki yerini koruyor

Spotify, beklenen büyüme oranlarıyla birlikte en çok tercih edilen dijital müzik platformu olma iddiasını sürdürüyor. Bu alandaki rakipleri Amazon Music ve Apple Music, abone sayılarını düzenli olarak açıklamıyor olsa da Music Ally tarafından paylaşılan verilere göre aradaki fark çok açılmış durumda.

Verilere göre Amazon Music‘in 55 milyonu geçen bir abone sayısı bulunuyor. Benzer şekilde Apple Music de 60 milyon kullanıcı sayısını yakın zamanda geride bıraktı. Tabi şirketlerin uyguladıkları fiyat politikaları birbirinden farklı da olsa, hem sabit gelir hem de reklam gelirlerinde, Spotify yine 1. sırada kalmayı başarıyor.

Spotify’ın liderliği kaptırmaya niyeti yok

The Wall Street Journal‘a göre, şirketin podcast yayınları üzerinden kazandığı reklam gelirleri toplam gelire oranla bu yıl yüzde 10‘dan yüzde 13‘e çıktı. Aradaki fark küçük gibi duruyor olabilir. Ancak yalnızca podcastlerde yüzde 30 oranında bir gelir artışı sağlanmış.

Şirket, podcastlere olan ilginin hızlı bir şekilde arttığını ve ülke çapında bu içeriklerin toplam tüketim saatine bakıldığında tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını söylüyor. Toplam içerik sayısı da 2,9 milyon adetten 3,2 milyona yükselmiş durumda. Bu yüzden Spotify, ABD’li dinleyicilerin podcast’ler için kullandığı bir numaralı platform olduğunu söylüyor.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Favori müzik ve podcast uygulamanız hangisi? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.