Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti

19.01.2022
41
A+
A-

Elektrikli otomobil pazarında menzil yarışı sürüyor. Halihazırda Lucid Air, EPA onaylı 837 kilometre menziliyle bu alanda ipi göğüsleyen isim …

Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti


Elektrikli otomobil pazarında menzil yarışı sürüyor. Halihazırda Lucid Air, EPA onaylı 837 kilometre menziliyle bu alanda ipi göğüsleyen isim. Mercedes de kısa süre önce 1000 km menzile sahip Vision EQXX‘i tanıttı ama kendisi henüz bir konsept.

Haberimize konu olan Tesla Model S ise, gövdesine entegre edilen deneysel batarya ile tam 1210 kilometre menzile ulaştırılmış. Üstelik bu menzil gerçek dünya koşullarında elde edilmiş.

Michigan merkezli ONE (Our Next Energy), Gemini adını verdikleri bataryanın entegre edildiği Model S ile halka açık yollarda ortalama 88.5 km/s hızda seyahat ederek bu menzili elde etmiş. Ekip Model S’in menzilini ayrıca ideal koşulların sağlandığı dyno testinde de ölçmüş ve aynı ortalama hızda yapılan testte tam 1419 kilometre menzile ulaşılmış.

Gemini adı verilen batarya, “dünyanın ilk menzili uzatılmış çift kimyalı bataryası” olarak anılıyor. Yüksek enerji yoğunluğuna sahip kobalt-nikel hücrelerin de dahil olduğu farklı hücrelerin kullanıldığı deneysel batarya, 203.7 kWsa kapasiteye ve 416 Wh/L enerji yoğunluğuna sahip.

Karşılaştırmak gerekirse, test edilen Tesla Model S Long Range Plus’ın kendisinde 652 km menzil sağlayan 103.9 kWsa’lik batarya bulunuyor. ONE’ın entegre ettiği prototip bataryanın bu orijinal batarya ile aynı boyutta olduğu belirtiliyor. Bu da şirketin Tesla bataryasının enerji yoğunluğunu neredeyse ikiye katladığı anlamına geliyor.

Bataryanın üretim versiyonu için tasarlanan hücreler hala geliştirme aşamasında. Şirket, Gemini bataryayı 2023’ten sonra üretime sokmayı planlıyor. 

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.