Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Tesla, nasıl küresel çip krizinden en az etkilenen marka oldu?

23.01.2022
43
A+
A-

Bir süredir devam eden küresel çip krizi otomotiv sektörü başta olmak üzere birçok sektörde etkilerini gösterdi. Çoğu marka, çip krizi …

Tesla, nasıl küresel çip krizinden en az etkilenen marka oldu?

Bir süredir devam eden küresel çip krizi otomotiv sektörü başta olmak üzere birçok sektörde etkilerini gösterdi. Çoğu marka, çip krizi sebebiyle ürünlerini müşterilere uzun süreler sonunda sunabildi. Tüm bu sıkıntıların arasında Tesla, çip krizinden en az etkilenen marka olarak kendini rakiplerinden bir adım önde konumlandırdı.

Neden Tesla?

Bazı kaynaklardan ve uzmanlardan yardım alarak bu sorunun cevabını araştıran The Wall Street Journal ve Reuters, Tesla’nın araçların bileşenlerini ve yazılımını kendini bünyesinde tasarlaması ve geliştirmesi sayesinde küresel çip kriziyle rakiplerine kıyasla daha kolay baş edebildiği sonucu çıkarıldı.

WSJ haberinde: “Tesla, kendisini küresel bir yarı iletken eksikliğine uyum sağlamada birçok rakip otomobil üreticisinden daha becerikli kılan şirket içi yazılım mühendisliği uzmanlığına dayanarak üretim hatlarını kısmen çalışır durumda tutabildi. Tesla, alternatif çipleri araçlarına entegre etmek için gerekli yazılımı hızla yeniden yazabildi.” ifadelerine yer verdi.

Tesla, bu dönemde bazı müşterilere araçlarını Bluetooth çipleri ve USB bağlantı noktaları gibi bazı parçaların eksik olarak teslim edebileceklerini söyledi. Tesla ayrıca ön yolcu koltukları için bel desteği gibi bazı özellikleri de kaldırdı. Bu değişikliklerle beraber şirketin araçları daha hızlı üreterek müşterilerine sunduğu belirtiliyor.

Bir diğer önemli konu ise çip siparişleri olarak dikkat çekiyor. Pandemiyle birlikte birçok otomobil üreticisinin çip siparişlerini kesmesine rağmen Tesla’nın çip siparişlerinde bir azaltmaya gitmediği belirtiliyor. Şirketin finans direktörü Zach Kirkhorn, şirket olarak otomobil satışlarında hızlı bir büyüme bekledikleri için siparişleri azaltmadıklarını söylüyor. Bu sayede çip krizi ortaya çıktığında Tesla öncelikli şirket olduğu için eli daha rahat oldu.

Görünen o ki herhangi bir duruma karşılık araçlar üzerinde hızlı bir şekilde değişiklik yapabilme yeteneği ve şirketin öngörüleri Tesla’nın küresel çip krizinden en az etkilenen marka olmasını sağladı.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.