Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Xiaomi, 1 numaralı akıllı telefon markası olmayı hedefliyor

16.10.2021
38
A+
A-

Çinli üretici Xiaomi, dünyanın 1 numaralı akıllı telefon markası olmayı hedefliyor. Bu biraz garipsenebilir çünkü şirket akıllı telefon …

Xiaomi, 1 numaralı akıllı telefon markası olmayı hedefliyor

Çinli üretici Xiaomi, dünyanın 1 numaralı akıllı telefon markası olmayı hedefliyor. Bu biraz garipsenebilir çünkü şirket akıllı telefon haricinde çok fazla skalada akıllı ev aletleri de üretiyor. Şirket, kendisine koyduğu bu hedefe son zamanlarda daha da yakınlaşmayı başardı.

Xiaomi kurucusu Lei Jun: “Herkesin sabırlı olması gerekiyor”

Şirket, akıllı telefon pazarında son zamanlarda iyi iş çıkardı. Dünya çapında birçok pazarda zirvede. En önemlisi, Hindistan pazarında Xiaomi birkaç yıldır üst üste bir numaralı akıllı telefon üreticisi konumunda. Hindistan pazarının Çin’den sonra en büyük pazar olduğu belirtiliyor bu yüzden Hindistan pazarı Xiaomi için çok önemli.

Şirketin kurucusu ve CEO’su Lei Jun‘a göre, şirket büyük bir hedef belirleme konusunda kendine güveniyor. Şirketin hedefinin dünyanın bir numaralı cep telefonu markası haline gelmek olduğunu belirtti. Ayrıca Lei Jun, “Girişimcilik ve inovasyonda her zaman aksilikler olduğu için herkesin sabırlı olması gerekiyor” dedi.

Xiaomi’nin hedefi sadece akıllı telefon pazarının zirvesine tırmanmak değil, aynı zamanda orada uzun süre kalmak istiyor. Analistlere göre şirketin atması gereken en önemli adımlardan birisi de telefonlarına isim verirken bunları basitleştirmek. Bazı raporlara göre, Xiaomi’nin birçok pazardaki başarısı ABD’nin Huawei’e uyguladığı yaptırımlardan kaynaklanıyor.

Analistlere göre şirket bu tarz bir hedefi gerçekleştirmek istiyorsa, reklam bütçesini artırmalı ve özellikle ABD pazarındaki operatörlerle anlaşmalar yapmalı. Tüm bunları yaparken açılacağı yeni pazarlarda dengeli fiyatlandırma yapması gerekecek. Yoksa o pazardaki macerası kısa süreli olabilir.

Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.