Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

Yeni Mercedes-AMG SL tanıtıldı!

09.11.2021
37
A+
A-

Mercedes, sevilen AMG serisinin yeni modelini bugün düzenlenen bir lansmanda tanıttı. Klasik kumaş tente ve sportif bir karaktere bürünen araç …

Yeni Mercedes-AMG SL tanıtıldı!

Mercedes, sevilen AMG serisinin yeni modelini bugün düzenlenen bir lansmanda tanıttı. Klasik kumaş tente ve sportif bir karaktere bürünen araç eski sürümlerine geri döndü. Günlük kullanıma yönelik bir yapı sunan 2+2 kişilik roadster, ilk kez dört tekerlekten çekişle geliyor.

Araç, AMG Active Ride Control süspansiyon, arka aks yönlendirmesi isteğe bağlı olarak sunulan AMG yüksek performanslı seramik kompozit fren sistemi ve standart olarak sunulan Digital Light far gibi teknolojilerle sportif bir profile sahip oluyor. Otomobilin satışının başlamasıyla birlikte iki farklı güç versiyonuyla AMG V8 motor seçeneği sunulacak.

Yeni Mercedes-AMG SL, 2+2 kişilik araç mimarisine dayanıyor

Yeni Mercedes-AMG SL, uzun dingil mesafesi, kısa ön ve arka çıkıntılar, uzun motor kaputu, eğimli ön cam, arkaya yakın konumlandırılan kabin ve güçlü arka kısım, gövde tasarımının karakteristik özellikleri olarak öne çıktı. Tüm bunlar da SL’in gövde orantılarını oluşturuyor.

Yeni SL, Mercedes-AMG tarafından geliştirilen tamamen 2+2 kişilik araç mimarisine dayanıyor. Şasi, hafif kompozit alüminyum olarak tasarlandı. Böylece bağımsız alüminyum uzay iskeletinden oluşuyor. Rijit bir yapı ortaya koyan tasarım sürüş dinamiklerini geliştiriyor ve sportif gövde oranları açısından iyileştirmeye gidiyor. Aracın yeni gövdesi 1952‘deki ilk SL gibi sıfırdan oluşturuldu. Önceki SL ya da AMD GT Roadster gibi bir başka modelden bileşen kullanılmadı.

İki parçalı aktif hava kontrol sistemi Airpanel verimliliğe katkı sağlıyor. İlk parça ön bölümdeki alt hava girişinin arkasına gizlenen dikey panjurlarla çalışırken, ikinci parça üst hava girişinin arkasında yer alıyor. Ayrıca yatay panjurlara sahip. Normalde tüm panjurlar kapalı, bu da sürtünmeyi azaltıyor ve havanın alt gövdeye yönlendirilmesini sağlıyor.

İlk kez standart aktif arka aks yönlendirmesi kullanıldı

SL ilk kez standart olarak aktif arka aks yönlendirmesi ile donatıldı. Arka tekerlekler hıza bağlı olarak ya ön tekerleklerle ters yönde (100km/s’ye kadar) ya da aynı yönde (100km/s’den daha hızlı) yön değiştiriyor. Böylece sistem, arka aks yönlendirmesi olmadan birbirine zıt özellikler olan hem çevik hem de dengeli bir yol tutuşuna sahip oluyor. Sistem bunların yanı sıra limitlerde daha kontrollü bir sürüş kontrolü ve daha az direksiyon eforu olmak üzere çeşitli avantajlar sunuyor.

ETİKETLER: , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.