Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

YouTube kan kaybetmeye devam ediyor

26.04.2023
25
A+
A-

Google ve YouTube’un ana şirketi Alphabet, mali yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı. Alphabet genel olarak gelirlerini artırmayı başarsa da net kar ve reklam gelirlerinde azalma yaşadı. Buna bağlı olarak YouTube’un …

YouTube kan kaybetmeye devam ediyor

Google ve YouTube’un ana şirketi Alphabet, mali yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı. Alphabet genel olarak gelirlerini artırmayı başarsa da net kar ve reklam gelirlerinde azalma yaşadı. Buna bağlı olarak YouTube’un reklam gelirlerindeki erime de devam etti.

Paylaşılan verilere göre reklam verenlerin ekonomik belirsizlik nedeniyle platformdan çekilmesiyle YouTube’un reklam geliri yıldan yıla yüzde 2,6 düştü. YouTube, geçen yılın aynı dönemindeki 6,87 milyar dolarlık reklam geliri elde etmişti. Bu sayı 2023’ün ilk mali çeyreğinde 6,69 milyar dolara geriledi.

YouTube’un reklam gelirleri eriyor

Her ne kadar YouTube’un reklam gelirleri hayal kırıklığı yaratsa da analistlerin 6,6 milyar dolar olan beklentisini bir miktar da olsa aşmayı başardı. Öte yandan en önemli istatistik veri ise YouTube’un reklam gelirinin üst üste üç çeyrektir düşüyor olması. Aşağı doğru kayan rakamlar, gelir elde etmek için reklam geliri arayan içerik oluşturucular için de bir endişe kaynağı.

Yapılan açıklamalarda yetkililer güvence vermeye çalışırken YouTube’un kısa video özelliği Shorts yakaladığı başarılardan söz edildi. Google ve Alphabet CEO’su Sundar Pichai, “Geçen yıl Shorts’a video oluşturan kanal sayısı yüzde 80’in üzerinde arttı. Shorts’ta haftalık yayın yapanlar, yeni kanal abonelerinin çoğunluğunun Shorts gönderilerinden geldiğini gördü.” dedi.

Platform, TikTok gibi rakiplerle yoğun bir rekabet yaşarken, şirket büyümesini artırmak için Shorts’a odaklanmaya devam ediyor. Kasım 2022’de YouTube, Short videolarını akıllı TV’lerde kullanıma sundu. Google, Şubat ayında Shorts’un günlük 50 milyar görüntülemeye ulaştığını duyurdu. Google’ın baş işletme sorumlusu Philipp Schindler’a göre izleme süreleri güçlü bir şekilde ilerliyor ve büyüme devam ediyor. Schindler, ayrıca “para kazanma da güzel bir şekilde ilerliyor” ifadelerini kullanırken reklamlardaki dönüşün de güçlü olduğunun altını çizdi.

Son olarak YouTube, doğrudan platform üzerinden alışveriş yapılmasını da sağlamak istiyor. Şirket, YouTuber’ların ve satıcıların kanallarında ürün öne çıkarmasını sağlamak için geçen yıl Shopify ile ortaklık kurmuştu. Henüz yolun başında olunsa da şu anda 100.000’den fazla içerik oluşturucu, sanatçı ve marka, ürünlerini satmak için kendi mağazalarını YouTube kanallarına bağlamış durumda.

ETİKETLER: , , , ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.