Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

YouTube’dan Shorts içerik üreticileri için büyük para desteği

03.08.2021
41
A+
A-

Sosyal medya platformları arasındaki rekabet son hız devam ediyor. 15 saniyelik video konsepti ile kısa sürede büyük kitlelere ulaşan ve …

YouTube’dan Shorts içerik üreticileri için büyük para desteği

Sosyal medya platformları arasındaki rekabet son hız devam ediyor. 15 saniyelik video konsepti ile kısa sürede büyük kitlelere ulaşan ve yıllardır bu alanda boy gösteren platformları sollamayı başaran TikTok, özellikle son dönemde rakip sosyal medya uygulamalarına da ilham olmaya başladı.

Bu platformlardan biri de şüphesiz YouTube. Geçtiğimiz haftalarda TikTok benzeri Shorts özelliğini kullanıma açan ve olumlu tepkiler alan platform, özelliğin daha da popüler hale gelmesi için yeni hamleler yapmaya başladı. Son olarak şirket, içerik üreticilerini kendine çekmek için devasa bir bütçe ayırdı.

YouTube, Shorts içerik üreticileri için 100 milyon dolarlık fon ayırdı

Beta sürümünden geçtiğimiz günlerde çıkan ve 100 farklı ülkede kullanılmaya başlayan Shorts, TikTok’a rakip olarak görülen kısa süreli video mantığını benimsiyor. TikTok’un bu alandaki başarısı nedeni ile Shorts özelliğine ciddi miktarda yatırım yapan YouTube, içerik üreticileri ve onların kitlelerini kendine çekmek için 100 milyon dolarlık bir fon ayırdığını resmen açıkladı.

Yaklaşık 1.5 yıllık bir plan üzerinden hareket etmeyi planlayan şirket, fonun resmi olarak başlatıldığını ve içerik üreticilerinin Ağustos ayından itibaren ödemelerini almaya başlayacağını resmen duyurdu. YouTube’un ödeme politikası da aslında oldukça basit.

Shorts videolarının görüntülenmesine ve aldığı etkileşime bağlı olarak aylık 100 ila 10 bin dolar arasında ödeme yapmayı planlayan şirket, yüklenen videoların da özgün olmasını şart koşuyor. Üreticilerin TikTok, Snapchat veya Reels gibi diğer platformlardan herhangi bir videoyu Shorts’a yüklemesi durumunda da üreticinin ödeme alma yetkisi tamamen devre dışı bırakılacak.

ETİKETLER: ,
Özgür Aysu
www.ozguraysu.com.tr
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.